Nvidia GeForce RTX 3060 Ti – test ray tracingu i DLSS

test Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition, recenzja Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition, review Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition, opinia Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition

Ostatni z artykułów na temat Nvidia GeForce RTX 3060 Ti dotyczy wydajności RTX i DLSS. Jak przy tych włączonych opcjach wypada nowa grafika?

Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition

Jako przykładowy model wybrałem Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition. Jest to bardzo dobra karta, która prezentuje niezłą wydajność. W regularnych testach z powodzeniem radzi sobie ona z RTX 2080 SUPER. Zobaczmy więc, czy po włączeniu śledzenia promieni oraz DLSS coś się w tej kwestii zmieni.

Czytaj też: Test Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti – testy w rozdzielczości 3440 x 1440
Czytaj też: Test ZOTAC GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge

Testy przeprowadziłem na 5 grach: Wolfenstein: Youngblood, Control, Metro Exodus, Quake II RTX oraz Call of Duty: Modern Warfare. Powinny one dobrze pokazać jak ray tracing i DLSS sprawują się na tej karcie. Sterowniki dla RTX 3060 Ti to Nvidia Game Ready 457,40. Warto też zwrócić uwagę jak karty wypadają w rozdzielczości 3440 x 1440 px przy włączonych omawianych opcjach.

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z490 Taichi
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC AG352UCG6
Monitor
AOC G2868PQU

Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood to jedna z mniej wymagających gier pod względem RTX. Dopiero w rozdzielczości 4K bez DLSS ilość fps spada poniżej 60. Nadal jest ona jednak na tyle duża, że można mówić o płynnej rozgrywce. Po włączeniu DLSS sytuacja zmienia się i możecie cieszyć się z powyżej 60 fps.

Control

W Control jest już całkowicie inna sytuacja. RTX 3060 Ti nawet w Full HD bez DLSS nie uzyskuje średnio 60 fps. Po włączeniu tej opcji będziecie notowali powyżej tej granicy nawet w rozdzielczości 2K. Niestety w wyższych ilość fps spada i w 4K nawet przy DLSS gra jest praktycznie nie grywalna (no chyba, że wyniki w okolicach 30 fps Wam jednak wystarczają).

Czytaj też: Test Palit GeForce RTX 3060 Ti GamingPro OC
Czytaj też: Test Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC Pro 8G
Czytaj też: Intel Core i9-10850K + RTX 3080 – jak wypada w grach takie połączenie?

Metro Exodus

W Metrze Exodus już w rozdzielczości 2K RTX 3060 Ti notuje poniżej 60 fps. Wraz ze wzrostem rozdzielczości jest coraz to gorzej i trzeba będzie obniżyć detale. DLSS wrzuciłem jako ciekawostkę – jest to jego pierwsza implementacja, która nie oferuje zbyt dobrej jakości.

Quake II RTX

Quake II RTX potwierdza wyniki z dwóch poprzednich gier. 60 fps nie udało się osiągnąć nawet w Full HD< choć wyniki są bliskie tej idealnej wartości. W kolejnych rozdzielczościach gra staje się praktycznie nie grywalna.

Call of Duty: Modern Warfare

Ostatnia z gier jest już znacznie mniej wymagająca pod tym względem. 60 fps na RTX 3060 Ti udało się osiągnąć nawet w rozdzielczości 3440 x 1440 px. Dopiero w 4K wyniki sięgają blisko 40 fps.

Czytaj też: Test MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio
Czytaj też: Ghostrunner – test wydajności kart graficznych Nvidia
Czytaj też: Test kart graficznych Nvidia w rozdzielczości 3440 x 1440

Podsumowanie

Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition wypada we wszystkich grach i ustawieniach lepiej od RTX 2080 SUPER. Różnice są spore i karta jest zdecydowanie wydajniejszą konstrukcją. Niestety nie zawsze będzie możliwe pogranie na maksymalnych detalach przy włączonym RTX. Tak naprawdę w bardziej wymagających grach będzie konieczne włączenie DLSS, a to i tak nie zawsze zapewni średnio 60 fps w szczególności w 4K. Jednakże wyniki jak na kartę kosztującą 1899 zł są świetne i nie ma wątpliwości, że w tej cenie ciężko o coś wydajniejszego w szczególności jeśli chcecie pograć przy włączonym ray tracingu.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News