To odrestaurowane Porsche 911 przez Theon Design, to cudo samo w sobie

odrestaurowane Porsche 911 Theon Design, odrestaurowane Porsche 911

W klasycznych samochodach zawsze jest „to coś”, a w tych kompletnie odnowionych można się wręcz zakochać, co potwierdza przygotowane przez Theon Design to odrestaurowane Porsche 911.

Wyjątkowe odrestaurowane Porsche 911

Theon Design, to brytyjska firma, która specjalizuje się właśnie w samochodach Porsche. Nie takich zwykłych i wszystkich, bo właśnie z najbardziej kultowymi modelami 911, które są już z nami od 1964 roku i doczekały się aż ośmiu generacji. Ta najnowsza okazała się również wyjątkową, zapewniając nam model 911 Turbo S 2021, czyli najwydajniejsze Porsche 911 na świecie.

Czytaj też: Kiedy doczekamy się elektrycznego Porsche 911? Odpowiada szef firmy

Jednak nowości w dobie ulepszeń ponoć utraciły pierwotny charakter 911, który przejawiał się m.in. w modelach chłodzonych powietrzem. To właśnie je wielu uważa za najlepsze z najlepszych i choć sporo w tym zapewne sentymentu, to dawny ryk silnika i radość z jazdy również ma wiele do powiedzenia. Zwłaszcza że wszystko to zapakowano w ponadczasowy design, który po odpowiedniej renowacji jasno wskazuje, dlaczego kochamy Porsche 911.

To dokładnie, które widzicie na zdjęciach, to odrestaurowane Porsche 911 o nazwie HK002, czego zażyczył sobie sam klient z Hongkongu. Opiera się na modelu 911 z generacji 964., a więc jednego z ostatnich samochodów sportowych, które były chłodzone powietrzem. Zgodnie z oczekiwaniami, model ten tani nie jest, a trwające 18 miesięcy prace tylko ją podbiły. Mowa o cenie 300000£, czyli prawie 1,6 mln złotych.

Za proces odrestaurowania klasyka odpowiada Adam Hawley z Theon Design, który rozpoczął prace od zdemontowania praktycznie wszystkich elementów z uzyskanego egzemplarza Porsche 911 generacji 964. Wtedy to naprawiono wszelkie uszkodzenia, bazując na cyfrowych modelach oryginału, co zagwarantowało absolutną precyzję. Jednak, zamiast stawiać na oryginalność, klasykę połączono z maską 911 z nowszej generacji, szerokimi błotnikami 911 S/T, czy nawet elektrycznie regulowanymi lusterkami bocznymi z koncepcji Porsche 991 Speedster z 2018 roku.

Czytaj też: Elektryczne samochody Porsche tylko na autorskiej platformie PPE

Wewnątrz postawiono na liczne akcenty z włókna węglowego, szytą na zamówienie kierownice Nardi oraz sportowe fotele kubełkowe Recaro, wykończone półanilinową zieloną skórą ze splotem typu Spinneybeck i kontrastującym żółtym paskiem. Całość sprawia świetne, a przede wszystkim klasyczne wrażenie, które pozwoli poczuć 371-konnego silnika o pojemności 3,8 litra, który przez przebudowaną sześciobiegową manualną skrzynię biegów G50 z 993 napędzi tylne koła.

Oczywiście ta smaczna renowacja nie jest tania. Theon Design twierdzi, że ten zamówiony przykład zaczyna się od 300 000 GBP lub około 415 000 USD przy aktualnych kursach wymiany. Zbudowanie tej doskonałości zajmie również 18 miesięcy.