Oto odrzutowy pionowzlot P2 Speeder, czyli latający motocykl do transportu z wysoką prędkością

Odrzutowy pionowzlot, P2 Speeder.

Dla firmy Mayman Aerospace z Kalifornii silniki turbinowe są obecnie jednymi, które są w stanie spełnić wszystkie wymagania w myśl wysokiego zasięgu oraz prędkości. Dlatego w jej nowoczesnym VTOL P2 Speeder zaprezentowanym niedawno publicznie (podczas Draper Venture Network CEO Summit) znalazły się właśnie one, zapewniając niebywałą wydajność.

Firma Mayman Aerospace pokazała odrzutowy pionowzlot P2 Speeder w formie prototypu przed publiką

Na rynku zdominowanym obecnie rozwijającymi się eVTOL (elektrycznymi pionowzlotami), napędzany silnikami odrzutowymi VTOL P2 Speeder wyróżnia się zarówno sposobem napędu, jak i jego możliwościami. Porzuca oczywiście swoją bezemisyjność na rzecz wydajności, ale z drugiej strony poprawia ją bardziej ekologicznym paliwem lotniczym (ZNC lub SAF). To jednak wyłącznie osiem tych silników sprawia, że P2 Speeder może latać z prędkością do 800 km/h na odległość 640 km i z 450-kilogramowym ładunkiem w trybie zdalnie sterowanym lub autonomicznym.

S2 Speeder jest wykonany z włókna węglowego i wielkością przypomina motocykl, pozwalając pilotowi na przyjęcie ergonomicznej pozycji w myśl wyższej aerodynamiki. Ma też konstrukcję modułową i może być skonfigurowany do lotu autonomicznego lub zdalnie sterowanego. Chociaż ma być wykorzystywany w ratownictwie, egzekwowaniu prawa i zastosowaniach wojskowych jako mały osobisty statek powietrzny VTOL, obie konfiguracje mogą rozszerzyć jego potencjalne zastosowania.

Czytaj też: Pierwszy laptop z kartą Intel Arc A730M trafił na sprzedaż w Chinach

Obecnie firma Mayman Aerospace współpracuje z FAA w celu uzyskania certyfikatu oraz prowadzi rozmowy z potencjalnymi klientami z różnych sektorów. Finalnie testy P2 Speeder w trybie zdalnego sterowania mają się rozpocząć w trzecim kwartale tego roku, a te pilotażowe pod koniec roku.