Ogniwa firmy CATL zasilą samochody elektryczne BMW nowej generacji

BMW w swojej platformie Neue Klasse, cylindryczne ogniwa CATL

BMW już dawno stwierdziło, że obecna technologia akumulatorów nie jest wystarczająco rozwinięta, aby firma sama zajęła się jej rozwojem i produkcją. Nie dziwi więc nas informacja na temat tego, że ogniwa firmy CATL zasilą samochody elektryczne BMW nowej generacji od 2025 roku.

BMW w swojej platformie Neue Klasse postawi na cylindryczne ogniwa CATL

Dowiedzieliśmy się o tym za sprawą wiadomości, jaką firma CATL udostępniła serwisowi Reuters, wedle której “podpisała umowę z BMW, w której została wyznaczona na dostawcę ogniw cylindrycznych”. Będzie to trwało od 2025 roku i dla samochodów tego producenta będzie wręcz niewiarygodną zmianą, jako że obecnie BMW stawia na pryzmatyczne ogniwa.

Czytaj też: Oto elektryczny czołg z Modelu 3, ale spokojnie, Tesla nie idzie na wojnę

To sugeruje, że te cylindryczne są jednak w ogólnym rozrachunku zwyczajnie lepsze i wcześniejsze plotki zdają się to potwierdzać. Ponoć BMW od dłuższego czasu rozwija platformę Neue Klasse właśnie z myślą o cylindrycznych ogniwach litowo-jonowych, które mogą obniżyć koszt systemu bateryjnego nawet o 30% w porównaniu z formatem pryzmatycznym.