Reklama
aplikuj.pl

Zwijany Oppo X 2021 nie trafi do sprzedaży. A nie mówiłem?

Wygląda na to, że wszyscy, którzy zachwycali się rozwijanym smartfonem Oppo X 2021 będą musieli poprzestać na zachwytach przed ekranem komputera. Urządzenie prawdopodobnie nigdy nie trafi do sprzedaży, a na pewno nie w najbliższym czasie. Co było w zasadzie oczywiste już w momencie prezentacji.

Oppo X 2021 bez planów sprzedaży

Oppo X 2021

W odpowiedzi udzielonej serwisowi AndroidAuthority Oppo oficjalnie przyznaje, że w najbliższej przyszłości nie planuje wprowadzać do sprzedaży smartfonu Oppo X 2021. Co jednocześnie potwierdza to, co przedstawiciele firmy mówili w trakcie konferencji. To tylko koncept, który ma pokazać możliwości technologiczne.

Zwijany smartfon Oppo nie jest pierwszą tego typu konstrukcją. Podobne prototypy pokazywały już LG i TCL, ale obie firmy nie zrobiły tego w tak efektowny sposób.

Czytaj też: Rozwijany smartfon Oppo X 2021. Robi wrażenie, ale z szampanem na razie poczekam

Chiński firmy psują rynek swoimi prototypami

premiera Xiaomi Mi MIX Alpha
Xiaomi Mi Alpha. Pomimo ceny 10 000 dolarów produkcja jednego egzemplarza kosztowała firmę znacznie więcej

To nie pierwszy raz, kiedy duży chiński producent smartfonów z grupy BBK Electronics pokazuje światu przełomowy smartfon. Ale to nie tylko domena Oppo i Vivo, podobne zagrania stosował też Xiaomi. Idealnym przykładem tego jest Mi Mix Alpha.

Czytaj też: Rolowany smartfon od TCL. Czy to już XXII wiek?

W ramach konceptu, czy działającego prototypu na scenie można pokazać wszystko. Może to być aparat o niespotykanych parametrach, szybkie ładowanie o mocy 500W, czy też składany, zwijany, a nawet zgniatany ekran. Wszytko to ma za zadanie zrobić wyłącznie jedną rzecz – przetrwać kilka minut, a czasem nawet kilka sekund prezentacji. Później o takim wynalazku będzie mówić cały czas, a producent powie, że to przecież tylko prototyp, ale technologia nie pozwala nam na wprowadzenie go na rynek. Może za 5 lat.

Prezentowanie takich rozwiązań jest dobre i potrzebne. Ale tylko w sytuacji, kiedy prezentacja odbywa się przy okazji jakiegoś wydarzenia. Jeśli koncept, który nigdy nie trafi do sprzedaży jest jego główną częścią, to zdecydowanie takiego postępowania nie popieram.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News