Reklama

Optymalizacja Forspoken to skomplikowany temat

forspoken

Pojawiły się pierwsze testy wydajnościowe Forspoken. Wiemy już, jak produkcja zachowa się na konsoli PlayStation 5 oraz czego się spodziewać po edycji przeznaczonej na PC.

Forposken z masą trybów graficznych

Forspoken w przypadku PlayStation 5 otrzymało trzy tryby graficzne, które po włączeniu jednej funkcji można jeszcze pomnożyć… Skomplikowane? Spróbujmy przez to przebrnąć. W wersji PS5 dostępne są tryby graficzne: Jakość, Ray-Tracing, Wydajność.

Czytaj też: Risen trafił na kolejne konsole!

W przypadku Jakości możemy liczyć na rozdzielczość w okolicach 1728p. Gra oferuje wtedy najlepsze tekstury czy zasięg rysowania. Ray-tracing zmniejsza za to rozdzielczość do okolic 1512p i spada również jakość tekstur czy zasięg rysowania. Uzyskujemy za to lepsze cienie, ale nie odbicia. Oba tryby działają w 30 klatkach na sekundę. Wydajność to za to rozdzielczość 1440p, jakość grafiki na poziomie ray-tracing (bez cieni) i niestabilne 60 klatek na sekundę. Jeśli posiadamy telewizor z technologią VRR, gra uruchamia się wtedy w 40 fps w Jakości i Ray-tracingu i stabilnych 60 fps w Wydajności.

Jak za to prezentuje się edycja PC? W tym przypadku gra wygląda tak jak w trybie Jakości na PlayStation 5. Gra ma jednak ogromne wymagania sprzętowe i nawet bardzo mocne komputery potrafią nie radzić sobie z jej płynnym działaniem, spadając z fpsami do 40. Niestety gra też nie wygląda aż tak dobrze, aby rekompensować te spadki płynności. Dobrze za to wygląda sprawa bugów i crashy, które w Forspoken nie występują.