Reklama
aplikuj.pl

Orange Flex kończy rok, ale już można go traktować jak dorosłego

Rok temu w bardzo efektownym stylu zadebiutowała oferta Orange Flex. I choć ma dopiero 12 miesięcy to etap raczkowania ma dawno za sobą. Ba, biega, skacze i działa jak stary rynkowy wyjadacz.

Flex przekonywał mnie cenami, ale nie mechanizmem działania

Operator w aplikacji? To już było i wyszło jak wyszło. Choć wiem, że Orange potrafi robić nowe rzeczy, szczególnie jak są to kompletnie nowe rzeczy omijające nielubiące się nawzajem systemy operatora. Tak było z Flexem. Oferta powstawała długo i została oparta na kompletnie nowym systemie wewnętrznym. Co już samo w sobie było dobrą prognozą.

No ale w aplikacji? Przecież to się nie przyjmie… Z błędu szybko wyszedłem jak zobaczyłem jak wygląda proces przeniesienia numeru. Bez dokumentów, bez… niczego. Kilka kliknięć i sru! Kilka dni i numer we Flexie. W przypadku przenoszenia numeru z oferty Orange nawet kilka minut.

Czytaj też: Kwietniowy Speedtest. Orange i T-Mobile wygrali z Koronawirusem, Play przegrał z urzędami

Sama oferta była za to bardzo dobra. Orange wszedł właśnie w okres ofert – więcej za więcej, więc tańszy Flex był znacznie lepszą opcja. A w sierpniu 2019 roku ofertę mocno poprawiona, kończąc np. na opcji no-limit i 30 GB za 30 zł. Nie bez powodu to jest dzisiaj najczęściej wybierana opcja abonamentu. Wróć, nie abonamentu. Orange Flex jest tak naprawdę ofert na kartę.

Flex jeszcze na siebie nie zarabia, ale też możemy nazwać go pewnego rodzaju prototypem. Zapewne w głowach osób decyzyjnych w Orange tli się pomysł, aby zdecydowana większość oferty operatora funkcjonowała w podobnym formacie. Najlepiej całkowicie bezobsługowym. To jednak pomysł z bardzo długą perspektywą kilku ładnych lat.

Czytaj też: W przychodach Orange za I kwartał 2020 roku jeszcze nie widać wpływu Koronawirusa

Co wiemy o klientach Orange Flex?

Po Flexa sięgają osoby młode, głównie w wieku 25-40 lat z dużych i średnich miast. W kwietniu zużywali oni średnio 21 GB Internetu, z czego aż 5 GB na same media społecznościowe. Nie bez powodu 60% użytkowników zmieniających plan taryfowy zmienia go na wyższy, z większym pakietem danych. W ciągu całego roku działania, średnie miesięczne zużycie Internetu w Orange Flex to 15 GB.

Ulubionym pakietem dodatkowym klientów Flexa jest Video Pass. Z kolei ulubionymi serwisami społecznościowymi, raczej bez zaskoczenia – Facebook, WhatsApp i Instagram. Wśród metod płatności rośnie popularność Blika. Opcja dostępna od początku 2020 roku przekonała do siebie już połowę klientów sieci.

Orange Flex może pochwalić się bazą 40 tys. aktywnych użytkowników. Ok połowa z nich przechodzi do sieci od innego operatora.

Czytaj też: Orange cały czas konsekwentnie rozbudowuje sieć LTE

Video Pass za darmo

Z okazji urodzin, klienci Flexa mogą przez tydzień za darmo korzystać z pakietu Video Pass. Daje on dostęp do serwisów streamingowych video bez zużywania pakietu danych.

Promocję można aktywować od 7 do 10 maja. Wystarczy włączyć pakiet w aplikacji.