Reklama
aplikuj.pl

Pandemia nie ruszyła Orange. Wyniki za drugi kwartał poszły w górę

Orange jako pierwszy z operatorów zaprezentował wyniki finansowe za II kwartał 2020 roku. To po części wyrocznia, która pokaże jak mocno pandemia odbiła się na finansach sieci komórkowych. Póki co powietrza się teza, że usługi telekomunikacyjne były w trakcie kwarantanny towarem pierwszego kontaktu. Zaraz obok papieru toaletowego.

Pandemia nie wpłynęła na wyniki finansowe Orange

W II kwartale 2020 roku Orange zanotował przychody na poziomie 2,828 mld zł, przy wskaźniku EBIDTA na poziomie 728 mln zł oraz 52 mln złotych zysku netto. W przypadku przychodów to wzrost rok do roku o 2,5%, w przypadku EBITDA aż o 10%. Zysk netto pozostał na identycznym poziomie jak przed rokiem.

Wyniki są też wyższe niż w I kwartale 2020 roku. Przychody wyniosły wtedy 2,804 mld zł, EBITDA 676 mln zł, przy 36 mln zł straty netto.

W ujęciu półrocznym, I połowę Orange Polska zakończył z 5,632 mld zł przychodu (wzrost o 1,7%), EBITDA 1,401 mld zł (wzrost o 8%) oraz zyskiem netto na poziomie 14 mln zł (spadek o 70,2%).

Jako przyczynę wzrostu wyników Orange wskazuje popularyzację ofert typu więcej za więcej oraz spadek negatywnego wpływu na wyniki usług roamingowych.

Czytaj też: Zobaczcie najnowszy zwiastun nietypowego filmu Killing Stream

Liczba klientów w górę nie tylko w ujęciu rocznym

II kwartał 2020 roku był dla Orange bardzo dobry nie tylko ze względów finansowych. Baza klientów operatora rosła w niemal każdym przypadku, zarówno w ujęciu rocznym, jak i kwartalnym.

Zobaczmy to w tabeli (dane w mln):

Usługa2Q20201Q20202Q2019
Klienci konwergentni1,4101,3871,307
Klienci mobilni15,48715,43614,964
Abonament10,50410,34210,040
Prepaid4,9825,0954,924
Internet szerokopasmowy2,6382,6162,582
Światłowód0,6080,5640,434
Telefonia stacjonarna2,9983,0343,259

Wyniki robią wrażenie, bo tendencja wzrostowa jest ładnie utrzymana. Spadek bazy klientów kablowej telefonii stacjonarnej jest raczej Orange na rękę i jest to spodziewany trend.

Orange z pewnością cieszy wzrost liczby klientów światłowodu, który niezmiennie od raz jest priorytetową usługą operatora.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News