Oryginalny Mustang był od początku sportowym samochodem dla mas, który zaliczył świetną sprzedaż, ponieważ odpowiedzialny za niego Ford sprzedał te samochody milionom. Jednym z powodów był ten dosyć prozaiczny, który jednak nie jest często cechą sportowych samochodów. Mowa o praktyczności, która została ukazana nie tylko w praktyce, ale też historycznym już materiale reklamowym.
Czytaj też: Mercedes-Benz 500 SEC z pakietem AMG z lat 80.
Ta dwuminutowa reklama, zamieszczona na kanale Ford Heritage na YouTube, przedstawia niektóre z przydatnych funkcji pierwszego produkcyjnego Mustanga z 1964 roku. Jednym z najfajniejszych elementów jego inżynierii jest tylne siedzenie, które – gdy nie jest używane – można złożyć i znacząco powiększyć bagażnik. Dodatkowo między nim a kabiną znajduje się panel przelotowy, idealny do przewożenia czegoś w rodzaju nart, czy nawet drabiny. Jest to funkcja, której nie mają nawet niektóre nowe samochody.
Wszystkie te cechy, plus trzy style nadwozia i trzy różne rozmiary silnika V-8, sprawiły, że Mustang był atrakcyjny dla każdego. Nic więc dziwnego, że stała się ikoną klasycznych samochodów.
Czytaj też: Jak powstała najmocniejsza produkcyjna V4 M 139?
Źródło: Road and Track