Dostałeś informację, że InPost żąda zapłaty za przesyłkę kurierską? To oszustwo!

InPost, InPost infolinia, paczkomaty

Cyberprzestępcy po raz kolejny biorą na cel klientów InPostu i wysyłają im wezwania do zapłaty za przesyłkę kurierską. To jednak nowa forma oszustwa.

Nie, to znowu nie InPost

Eksperci  z Threat Labs zaczęli ostrzegać przed kolejnym cyberoszustwem skierowanym w klientów InPostu. Przestępcy wysyłają informację o rzekomej konieczności zapłaty za paczkę, która powinna być dostarczona kurierem. W wiadomościach rozsyłają linki do fałszywej bramki płatności BNP Paribas. Dodają też, że jest to spowodowane zamknięciem oddziałów InPost z powodu pandemii, więc przesyłka w takim przypadku musi zostać doręczona do domu.

Czytaj też: W Google Play pojawiła się fałszywa aplikacja Netflix!

Przypominamy więc, by do tego typu wiadomości podchodzić rozważnie. Zawsze sprawdzajcie dokładnie wszelkie wysyłane linki, a nawet samą informację, bo wpisanie tego w Google zajmuje chwilę, a pomyłka może kosztować bardzo dużo.