Reklama
aplikuj.pl

Autorzy Overwatch 2 opowiadają o minusach swoich zmian

overwatch 2

Deweloperzy Overwatch 2 po raz kolejny zabierają głos w sprawie zmian, które wykonali w grze. Tym razem skupiają się na systemie dobierania graczy. Co udało się osiągnąć, a co zepsuć?

Dobieranie graczy w Overwatch 2

W aktualnym sezonie Overwatch 2, Blizzard wprowadził kilka dużych zmian w systemie dobierania graczy. Głównym celem było zoptymalizowanie parowania zawodników, aby zminimalizować różnice w ramach konkretnej roli.

Na przykład: podczas tworzenia meczów kładziemy większy nacisk na to, aby gracze natarcia w każdej drużynie mieli bardziej zbliżone umiejętności, niż na to, aby byli równo dopasowani do tanków w przeciwnej drużynie. To zadziałało, a mecze mają znacznie mniejszą deltę umiejętności pomiędzy graczami w tej samej roli.

Czytaj też: Klasy Diablo 4 do szlachtowania demonów w becie ujawnione

Zmiany te przyniosły też kilka innych pozytywnych efektów. W grze rankingowej czasy kolejek uległy skróceniu, a dla meczów na wysokim poziomie umiejętności znacząco spadły. Średnia jakość meczów również wzrosła, a rozgrywki z dłuższą kolejką są teraz zazwyczaj wyższej jakości niż wcześniej. Wcześniej im dłużej gracz czekał, tym luźniejsze mogły być nasze ograniczenia dotyczące różnicy umiejętności. To nadal jest prawdą, ale ten zakres powinien być bardziej skondensowany.

Minusy Overwatch 2

Jednakże są pewne minusy tych zmian, a Blizzard uważa niektóre z nich za nieprzewidziane. Czasy kolejek w grach nierankingowych trochę się wydłużyły, a dla grup z dużymi różnicami w umiejętnościach, wzrosły dość znacznie.

Wprowadziliśmy tutaj zmiany i czasy kolejek dla meczów nierankingowych już maleją. Słyszeliśmy, że gracze doświadczają długich pass wygranych/przegranych. Aby było jasne, nie próbujemy powodować ani zapobiegać passom w oparciu o idealny współczynnik wygranych dla graczy. Badamy te doniesienia i będziemy mogli powiedzieć więcej, gdy przeanalizujemy sytuację.

Czytaj też: Scars Above to kolejna premiera, która nie wiadomo po co powstała

Problemem, o którym najczęściej się słyszy, jest napotykanie osób o bardzo różnych poziomach umiejętności w grach rankingowych. Przed sezonem 3 w najgorszych 5% meczów na poziomie Arcymistrz graczy dzieliło od siebie 7 dywizji, odpowiednik różnicy między Złotem 3 do Srebrem 5.

Kiedy wypuściliśmy aktualizację 2.3, różnica ta wzrosła do 12 lub więcej dywizji. Od tego czasu wprowadziliśmy wiele zmian, robimy to prawie codziennie, i teraz różnica została zredukowana do 9 dywizji. Mamy dodatkowe zmiany zaplanowane na aktualizację w środku sezonu, które powinny to jeszcze bardziej poprawić.