Nic dziwnego, że nie przywykliśmy do utożsamiania pickupów z ogromną mocą, kiedy to po prostu samochody ciężarowe, w których liczy się niezawodność i moment obrotowy. Kiedy więc wpada do nas zmodernizowane cacko, to po prostu nie możemy go pominąć. Tak też jest z tym egzemplarzem Subaru BRAT z mocą 1000 KM.
Czytaj też: Elektryczny Taycan Porsche przeszedł katorżnicze testy
Subaru BRAT (skrót od Bi-drive Recreational All-terrain Transporter) był dosyć dziwacznym modelem z napędem 4×4, którego produkowano w okresie 1978 – 1993 roku. W ciągu tych lat opierał się wyłącznie na 4-cylindrowych silnikach typu bokser. Tą pierwszą była jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 69 KM, którą zastąpiono w 1981 roku 1.8-litrowym modelem o mocy 74 KM. W 1983 do oferty włączono też turbodoładowany silnik wolnossący o pojemności 1.8 litra.
Drag Brumby quickest Subaru EJ in the world. 7.95 @ 168mph #diversiongarage #diversiontuning #dragsubaru #subaru #dragbrumby #motec #friendsdontletfriendsracewithoutmotec #ej25 #garrettturbo #7secondclub #7secondsubaru
Posted by Diversion Garage on Friday, August 2, 2019
BRAT ciekawił jednak nie osiągami, a interesującym wyglądem z nadwoziem o unikalnym stylu. W tym wydaniu zaskakuje jednak zarówno jednym, jak i drugim, bo pod jego maską znalazł się 2,5-litrowy turbodoładowany silnik Subaru EJ25 napędzany metanolem. Według Engine Swap Depot przekazuje moc na tylne koła za pośrednictwem dwubiegowej automatycznej skrzyni biegów Powerglide. Dzięki swoim 1000 koniom mechanicznym wykręcił na ćwierć mili czas 7,95 sekundy przy prędkości 168 km/h.
https://www.facebook.com/dragbrumby/videos/331548104215142/
Czytaj też: Elektryczny silnik HET od Linear Labs obiecuje wiele
Źródło: Road and Track