Nowa platforma EVX obiecuje 1000 km zasięgu i moc do 1360 KM

Nowa platforma EVX, platforma EVX, platforma EV

W obecnych czasach solidna, wszechstronna i obiecująca platforma EVX, to klucz do wyróżnienia się w dobie elektrycznej rewolucji na rynku samochodów. Na taką właśnie zapowiada się dzieło Italdesign i WAE.

Platforma EVX od Italdesign i WAE

To nie pierwszy raz, kiedy informujemy o platformach dla pojazdów elektrycznych, ale tym razem jest ciekawiej, niż zwykle. Mowa bowiem o platformie EVX, która powstaje z udziałem dwóch poniekąd niezwiązanych ze sobą firm, które ogłosiły właśnie nowe partnerstwo. Mowa o Italdesign, które światowy sukces osiągnęło za sprawą wspaniałych projektów nadwozi oraz Williams Advanced Engineering (WAE), który stał się liderem w dziedzinie technologii i inżynierii. Jego korzenie sięgają Williams F1 w 2010 roku.

Czytaj też: BMW M4 chowa się przed Manhart MH2 500, czyli stuningowanej M2 Competition

Nowa platforma EVX obiecuje 1000 km zasięgu i moc do 1360 KM

Celem tej współpracy jest stworzenie zupełnie nowego rozwiązania w postaci platformy EV do wspierania dążenia do elektryfikacji. Oficjalnie wspomina się o niej, jako o modułowej platformie EVX dla samochodów elektrycznych, która będzie podstawą dla modeli premium wszelakiej maści. Mowa o sportowych Gran Turismo, sedanach, czy crossoverach, które skorzystają z napędu AWD lub RWD, wysokiej sztywności skrętnej, czy lekkiej konstrukcji z materiałów kompozytowych.

Co najważniejsze, będzie to platforma „do kupienia”, z której będą mogli skorzystać zarówno wielcy gracze na rynku, jak i ci z mniej bogatym portfolio. Brzmi to ciekawie, jako że obecnie praktycznie każda firma z tych najważniejszych na rynku zajęła się opracowaniem własnej platformy, więc platforma EVX musi być albo rewolucyjna, albo trafi (raczej) wyłącznie do niszowych marek.

Czytaj też: Hyundai i jego plany obniżenia cen elektrycznych samochodów tą platformą EV

Jednak już teraz zapowiada się, że platforma EVX będzie kawałem świetnej technologii, w której to najważniejszym elementem będzie formowany kompozytowy akumulator strukturalny i unikalne silniki elektryczne. O nich wprawdzie nic nie wiemy, pomijając to, że zostały opracowane we własnym zakresie przez WAE i mogą dostarczyć do 1360 koni mechanicznych przy zużyciu od 104 do 120 kWh energii. Sam akumulator może dzierżyć aż 160 kWh, zapewniając do 1000 km zasięgu.

Nowa platforma EVX obiecuje 1000 km zasięgu i moc do 1360 KM

Czytaj też: Do setki w dwie sekundy. Oto co oferuje ta platforma EV

Platforma EVX swoją wyjątkowość tchnęła również w samą konstrukcję, która integruje obudowę akumulatora z elementami, które zwykle są częścią konstrukcyjną nadwozia. Stąd jej elastyczność co do projektowania wszelakiej maści pojazdów elektrycznych o rozstawie osi od 2900 do 3100 mm zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz przy jednoczesnym zachowaniu opłacalności w średniej skali.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Obserwuj nas w Google News