BMW M4 chowa się przed Manhart MH2 500, czyli stuningowanej M2 Competition

BMW M4 chowa się przed Manhart MH2 500, stuningowane bmw M2 Competition, Manhart MH2 500,

Ujawnione właśnie stuningowane M2 Competition w postaci Manhart MH2 500, to kawał świetnego podkręcania, którego finalny wynik jest w stanie przyćmić nawet znacznie wyżej znajdujące się w hierarchii oryginalnego producenta modele.

Manhart MH2 500, czyli M2 Competition po tuningu

Nie bez powodu wielu ciągle uważa, że po debiucie nowej generacji M3 i M4, to w M2 pozostała cała nadzieja pod kątem utrzymania prawdziwego charakteru i przyjemności z jazdy BMW. Skąd takie głosy? Przede wszystkim przez coraz bardziej wzrastającą wagę tych sportowych samochodów i coraz szerzej zakrojoną walkę z napędem RWD i manualnymi skrzyniami biegów.

Czytaj też: Premiera BMW M3 i M4 Competition xDrive 2022. Droższe, ale szybsze

BMW M4 chowa się przed Manhart MH2 500, czyli stuningowanej M2 Competition

BMW M2 od premiery w 2016 roku zgarnęło z tego powodu sporo uznania, choć kolejna generacja zbliża się nieuchronnie, a my poznaliśmy nawet prawdopodobny wygląd nowego BMW M2 na nieoficjalnych renderach. Wprawdzie na M2 nowej generacji poczekamy jeszcze kilka lat, ale już pod koniec tego roku zadebiutuje BMW Serii 2 nowej generacji, kończąc historię tej obecnej.

Dlatego zapewne Manhart postanowił zapewnić klientom możliwość pozostania przy tej generacji w możliwie najlepszym stylu i tak powstał Manhart MH2 500 w limitowanym do 10 egzemplarzy wydaniu. Ten samochód swoje życie rozpoczął jako F87 M2 Competition i pierwszą zmianą, jaką przeżył, było podkręcenie jego sześciocylindrowego silnika rzędowego S55 z podwójnym turbodoładowaniem.

Czytaj też: Spójrzcie na pierwsze zdjęcia BMW i4 M Sport

W Manhart MH2 500 silnik generuje nie 510 KM i 650 Nm momentu obrotowego, jak w M4 Competition, a 525 KM i 700 Nm, co zapewnia M2 Competition solidny wzrost z 415 KM i 550 Nm. Ta moc została odblokowana przez użycie jednostki sterującej MHtronik, którą uzupełniły cztery rury wydechowe z włókna węglowego o średnicy 100 milimetrów i tłumik Manharta. Zmiany dotknęły również podwozia, które zyskało zestaw obniżający od H&R, co ponoć pozytywnie wpłynęło na prowadzenie samochodu i oczywiście nadwozia.

Względem M2 Competition MH2 500 wyróżnia się dodatkiem przedniego spojlera, nowego tylnego dyfuzora i spojlera na bagażniku z włókna węglowego, co sprawiło, że przypomina wręcz najwydajniejsze M2 CS. Od niego łatwo odróżnia go jednak zestaw 20-calowych felg z centralnym zamkiem ze stopu metali lekkich Manhart Concave One w kolorze Gunmetal Grey. Zmiany dopełnia wewnętrzny wyświetlacz AK Motion na desce rozdzielczej, który zapewnia najistotniejsze informacje o układzie napędowym.

Czytaj też: Nadchodzi elektryczne BMW iM2 na poziomie najszybszych Tesli?

Jednak Manhart MH2 500 to nie najmocniejsze BMW M2 w historii. Ten tytuł należy się Lightweight BMW M2 Competition Finale Edition, o którym więcej przeczytacie tutaj.