W czasopiśmie Brain and Language naukowcy z Seattle opisali jak 5 minutowy pomiar stanu spoczynku mózgu wyjaśnia 60% zmienności w nauce języka obcego w grupie studentów.

19 uczestników w wieku od 18 do 31 lat nigdy nie miało styczności z językiem francuskim. Przez 8 tygodni chodzili oni do laboratorium dwa razy w tygodniu i przez 30 minut uczestniczyli w treningu językowym w wirtualnej rzeczywistości. Zanim zaczęli oni naukę to siedzieli z zamkniętymi oczami przez 5 minut i naukowcy wykonywali wtedy pomiar ich fal EEG.

Elektroencefalografia mierzy naturalnie występujące wzorce aktywności mózgu w postaci fal alfa, beta, gamma, delta, theta. Badacze porównanie wzorce z etapu przed nauką z różnymi etapami podczas i na koniec nauki. Stwierdzanie, jak szybko dana osoba uczy się francuskiego, odbywało się za pomocą quizu. Uczestnicy na koniec wzięli udział także w teście językowym.

W wynikach EEG naukowcy znaleźli kilka ciekawych rzeczy. Na przykład na podstawie wyżej mocy w falach beta i gamma oraz niższej w delta i theta można przewidzeń szybszą naukę języka. Naukowcy twierdzą, że mogą oni przewidzieć kiedy ludzie mogą się uczyć następnego języka i jak długo im to zajmie.

W badaniu zostało użyte uczenie w wirtualnej rzeczywistości, za pomocą programu Operational Language and Cultural Training System (OLCTS). ma on na celu sprawić, żeby 20 godzin wystarczyło do biegłego porozumiewania się w danym języku. Pod tekstem zobaczycie filmik, który pokazuje naukę za pomocą OLCTS.

Źródło: http://www.medicalnewstoday.com; Zdjęcie:CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=240034

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej