Odwieczne prawo rynku „jest popyt, więc jest i podaż” mają zastosowanie również w rynku elektrycznych samochodów (bo dlaczego by mieć nie miały?), co widać jasno w statystykach z pierwszej połowy 2019 roku.
Czytaj też: Elektryczne BMW i5 oraz iX1 to nie legendy
Ogromny wzrost sprzedaży i popularności samochodów elektrycznych przełożył się na drastyczne zwiększenie dostaw baterii samochodowych. W przypadku xEV, a więc wszystkich modeli BEV (Battery Electric Vehicle), PHEV (Plug-In Hybrid electric vehicles), HEV (Hybrid Electric Vehicles) globalny rynek akumulatorów (nie właśnie rozumiemy przez powszechnym pojęciem „baterii”) prawie podwoił się z roku na rok. Odnotował bowiem wzrost o 89%, czyli do 46,3 GWh.
Według Adamas Intelligence przyczyną tego wysokiego wzrostu jest 25% wzrost sprzedaży xEV i wzrost średniej pojemności akumulatorów. W przypadku tego drugiego mówimy o 52% wzroście z 12,9 do 19,7 kWh. To z kolei przełożyło się na:
- średnie zużycie równoważnika węglanu litu („LCE”) wzrosło o 52% z 7,7 kg do 11,7 kg na samochód;
- całkowite wykorzystanie ekwiwalentu węglanu litu („LCE”) szacuje się na 27550 ton;
- łączna liczba pasażerów xEV sprzedanych w pierwszej połowie 2019 roku wynosi około 2,35 mln;
- 60% całej sprzedaży xEV przypada na region Azji i Pacyfiku (w porównaniu do 55% w HQ 2018).
Czytaj też: Daimler zapłaci grzywnę za sprzedaż samochodów z napędem diesla
Źródło: Insideevs