Reklama
aplikuj.pl

Porsche 911 Turbo S nie zakończyło podbijania 2020 roku

Porsche, Porsche 911, 911 Turbo S, Porsche Turbo S

Porsche 911 Turbo S jest już z nami, ale co dalej? Czy firma pozostawi go tylko w tej formie? Wygląda na to, że nie.

Dr Frank-Steffen Walliser, dyrektor linii produktów Porsche 718 i 911, powiedział Auto Express, że jeszcze w tym roku pojawi się lekka wersja tego samochodu. Nawet pomimo tego, że już teraz nowy Turbo S już przyspiesza do 96,5 km/h w 2,6 sekundy. Co będzie w przypadku odchudzonego? Tego nie wiemy.

Walliser wyjawił, że lekka wersja będzie posiadać „lekki pakiet”, ale nie podał żadnych szczegółów. Powiedział jednak, że Porsche „będzie pracować nad izolacją akustyczną” i że pakiet będzie koncentrował się na „małych kawałkach” w dążeniu do zmniejszenia masy. Wskazał, że usunięcie tylnych siedzeń może być jedną z możliwości zmniejszenia masy.

Nie jest jasne, o ile więcej mocy Porsche mogłoby wycisnąć z nowego Turbo S. Ten jest napędzany zaktualizowaną wersją podwójnie turbodoładowanego turbosprężarkami VTG 3,8-litrowego silnika Porsche typu bokser. Aktualizacja zapewnia znaczny wzrost mocy od poprzednika – z 580 koni mechanicznych do 640 KM i z 750 Nm momentu obrotowego do 800 Nm.

Oprócz aktualizacji wydajności, ogólna szerokość i rozstaw kół 911 Turbo S 2021 stała się szersza w celu poprawienia dynamiki jazdy. Samochód doczekał się również adaptacyjnych klap dla wlotów powietrza z przodu w celu poprawy aerodynamiki, podczas gdy większe tylne skrzydło powinno zapewniać większą siłę docisku niż wcześniej. Po raz pierwszy 911 Turbo ma różne średnice kół: 20-calowe koła z oponami 255/35 z przodu i 21-calowe koła z oponami 315/30 z tyłu.

Inne standardowe osiągi i właściwości jezdne przeniesione z poprzednika obejmują dynamiczne sterowanie podwoziem Porsche, układ kierowniczy tylnej osi i ceramiczne hamulce kompozytowe. Przednie zaciski mają teraz 10 tłoków, a tarcze hamulcowe zyskały dodatkowe 10 mm średnicy. Nowością w tej generacji jest sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) i sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami.

Wewnątrz nowy 911 Turbo S ma tapicerkę ze skóry i włókna węglowego z jasnymi srebrnymi akcentami. Sportowe fotele można regulować w 18 kierunkach, a środkowy ekran dotykowy PCM ma 10,9 cala. Porsche 911 Turbo S Coupe 2021 będzie wyceniony na 203500 dolarów, a 911 Turbo S Kabriolet na 213300 dolców. Premiera w salonach? Gdzieś pod koniec 2020 roku.