Reklama
aplikuj.pl

Porsche Macan Turbo 2020 jest tak szybkie, jak 718 Cayman GTS

Porsche Macan Turbo 2020 jest tak szybkie, jak 718 Cayman GTS
Porsche Macan Turbo 2020 jest tak szybkie, jak 718 Cayman GTS

Wygląda na to, że w zeszłym roku Porsche wydając swojego Macana na rynek po face-lifcie, tylko przygotowywało rynek na nowy model Macan Turbo 2020, który dostanie coś prosto z Cayenne S i Panamera 4S.

Czytaj też: V8 w Mercedes-AMG G63 tylko podkreśla jego surowy wygląd

Mowa o niczym innym, jak silniku, który zastąpi 3,6-litrową V6 z duetem turbosprężarek o mocy 400 koni mechanicznych. Nową jednostką będzie więc ta z identyczną liczbą tłoków i turbosprężarek, ale 2,9-litrową pojemnością, która nie przeszkadza na podbicie mocy do 434 koni mechanicznych.

To w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią PDK, napędza model Macan Turbo do 96 km/h w 4,3 sekundy. Z pakietem Sport Chrono, czas ten spada do 4,1 sekundy, co odpowiada czasowi samochodu 718 Cayman GTS wyposażonego w PDK. Po stronie maksymalnej prędkości mowa o wzroście o 4,8 km/h, a więc do prawie 269 km/h.

To jednak nie koniec nowości w Macan Turbo 2020. Porsche wyposaży go ponadto w nowe „hamulce powlekane powierzchniowo”, które te, po raz pierwszy trafiły do modelu Cayenne. Mają przy tym warstwę twardej powłoki z węglika wolframu na wirnikach, która zmniejsza zapylenie i tworzy lustrzane wykończenie. Hamulce węglowo-ceramiczne pozostają opcją.

W kwestii wydechu postawiono na standard w postaci Macan Turbo, a całość dopełniają amortyzatory adaptacyjne, nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,9 cala wewnątrz, czy sportowe fotele 18-kierunkowe, podsufitkę z Alcantary i system nagłośnienia Bose. Wszystko to w standardzie. Cena? prawie 85000$, a więc o 8000$ więcej w porównaniu do Macan Turbo 2018.

Czytaj też: Specjalista „prostym trikiem” wyciągnął Porsche 911 Carrera S do mocy 572 KM

Źródło: Road and Track