Reklama

Porsche o najważniejszych aspektach 911 Turbo S

Porsche, Porsche 911, 911 Turbo S, Porsche Turbo S

Co ciekawego ma do powiedzenia Porsche na temat swojego najnowszego modelu 911 Turbo S? Sprawdźmy!

Porsche 911 Turbo S na 2021 rok modelowy jest jeszcze gorący od debiutu 3 marca, a firma postanowiła teraz pochwalić się, co za nowe technologie upchnęła zarówno w coupe, jak i kabrioleta. Wydatek kolejno 203500 i 216300 dolarów do najniższych nie należy, ale co tu dużo mówić – to Porsche jest wyjątkowe w swojej całej rodzinie.

Czytaj też: Od 2021 roku będzie trudniej z kupnem spalinowych BMW

Nowe 911 Turbo S korzystają z 3,8-litrowego silnika bokser z sześcioma cylindrami i parą turbosprężarek. Na poniższym filmie te ostatnie grają jedne ze skrzypiec, ponieważ ich zmienna geometria z nowymi kątami łopatek sprawia, że działają wydajniej przy różnych prędkościach obrotowych silnika.

Nic więc dziwnego, że jednostka wytwarza 640 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Jest to znacząca poprawa w stosunku do poprzedniej generacji z 580 KM i 750 Nm z silnika o tej samej pojemności skokowej.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News

Nowy 911 Turbo S może rozpędzić się do 96,5 km/h w 2,6 dla wersji coupe i 2,7 dla kabrioletu. Oba osiągają maksymalną prędkość 330 km/h. Dodatkowo Porsche wyposażyło nowego 911 Turbo S w adaptacyjne elementy aerodynamiczne na obu końcach.

Czytaj też: Obecne modele Taycan to dopiero początek dla Porsche

Kiedy rozdzielacz przedni obniża się, skrzydło unosi się na drugim końcu, a żaluzje na tyle kierują chłodne powietrze do systemu chłodzącego doładowanie. Dla większego bezpieczeństwa dostępny jest też nowy tryb Wet, który wykrywa wodę na drodze i automatycznie zmienia ustawienia kontroli stabilności i hamulców.