Z okazji zbliżającego się rajdu w Niemczech, Porsche wzięło na warsztat jeden egzemplarz modelu Cayman GT4 Clubsport i przerobiło go na rajdową wersję. Obecnie jest to więc zwyczajny koncept, ale jeśli zdobędzie popularność, to kto wie?

Pierwszy prawdziwy test tego zmodernizowanego cacka odbędzie się na nadchodzącym rajdzie ADAC Rallye Deutschland. To właśnie tam zobaczymy, jak sprawdzi się nowe wydanie Cayman GT4 Clubsport z szeregiem typowych dla tych wyścigów zmian. Mowa o wzmocnionym i dodatkowo osłoniętym podwoziu, piance absorbującej uderzenia w drzwiach, zaawansowanemu systemu oświetlenia i całkowicie przerobionej desce rozdzielczej. Przy jej projektowaniu porzucono wygląd i elegancję na rzecz praktyczności i funkcjonalności, na którą składają się dodatkowe przyciski i wskaźniki.

Cayman GT4 Clubsport

Pomimo tego, pod maską rajdowej wersji Cayman GT4 Clubsport znajduje się ten sam, bo 3,8-litrowy silnik o mocy 385 koni mechanicznych podłączonym do 6-biegowej skrzyni biegów, a dokładnie autorskiego systemu PDK od Porsche. Na oficjalną premierę tej wariacji na torze jazdy z niecierpliwieniem czeka współzałożyciel Porsche:

Czekamy na to, jak rajdowy świat zareaguje na nasz koncept. Zapraszam wszystkich zainteresowanych kierowców i zespoły na odwiedzenie naszego stanowiska.

Type H WildCamp – nieco starodawnej klasyki w koncepcie Citroena

Źródło: Newatlas
Zdjęcia: Porsche

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!