Reklama
aplikuj.pl

Premiera Porsche Taycan Cross Turismo. W co celuje elektryczne kombi?

Premiera Porsche Taycan Cross Turismo, Porsche Taycan Cross Turismo, elektryczne kombi Porsche

Premierze tego wyjątkowego elektrycznego kombi Porsche na bazie sedana towarzyszyły nawet elektryczne rowery marki, ale to Porsche Taycan Cross Turismo jest tym najważniejszym ogłoszeniem z ostatnich miesięcy firmy.

Porsche Taycan Cross Turismo w Polsce od 436000 do 810000 zł

Elektryczny Taycan Cross Turismo, który czerpie garściami ze swojego brata „Taycan” zaklętego w nadwozie typu sedan, jest szalenie ciekawym elektrycznym kombi, choć pierwszym takim modelem zdecydowanie nie jest. Jego przód został zaczerpnięty z sedana, ale przedłużony tył (teraz z wycieraczką!) zawsze przywoływał nam na myśl kształty kombi z nieco crossoverowym zacięciem.

Jako bardziej terenowe i użyteczne Porsche, Taycan Cross Turismo zyskało znacznie więcej przestrzeni bagażowej wewnątrz i 20 mm wyższy prześwit, którego z pakietem Off Road Design można podbić o kolejne 10 mm. Ten opcjonalny zestaw jest dodatkowo wyposażony w bardziej plastikowe poszycie nadwozia.

Terenowe zacięcie Taycan Cross Turismo podkreśla nowy, specjalny tryb Gravel, który podnosi zawieszenie do najwyższych ustawień i wprowadza zmiany w systemie kontroli stabilności i zarządzania momentem obrotowym, aby zapewnić lepszą przyczepność na trudnych drogach.

Oferowany w standardzie z rozległym szklanym dachem, Taycan Cross Turismo ma dodatkowe 89 cm przestrzeni nad głową dzięki bardziej płaskiej linii dachu. Z tyłu pasażerowie mają dodatkowe 9,19 cm przestrzeni nad głowami, a pod kątem pojemności można liczyć na 445 litrów przed i 1211 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Warto jednak zaznaczyć, że wersje Turbo obniżają pojemność do 405 litrów, ale bez względu na wariant, Taycan Cross Turismo z przodu zapewni Wam 82-litrowy bagażnik przedni. W ofercie nie zabrakło dodatkowo opcjonalnego bagażnika dachowego, czy tego rowerowego na tyle.

Napęd Taycan Cross Turismo

Zgodnie z oczekiwaniami ten model jest wyposażony wyłącznie w zawieszenie pneumatyczne i napęd na wszystkie koła (20- lub 21-calowe) dzięki parze silników elektrycznych. Co ciekawe, podstawowym poziomem wyposażenia jest Taycan Cross Turismo 4, oferując moc ciągłych 380 koni mechanicznych lub 475 KM z kontrolą startu, zapewniając sprint do setki w 4,8 sekundy i maksymalną prędkość 219 km/h.

Taycan Cross Turismo 4S jest standardowo wyposażony w Performance Battery Plus, a nad nim znajduje się wersje Turbo i Turbo S, przy czym wszystkie trzy oferują ten sam poziom mocy, co sedany Taycan. W swoim topowym wydaniu to elektryczne kombi do setki rozpędzi się o 0,1 sekunde wolniej od sedana, bo w 2,7 sekundy na drodze do maksymalnej prędkości 250 km/h, czyli o prawie 10 km/h mniej. Nieźle, jak na to, że Taycan Cross Turismo Turbo S waży aż 2358 kilogramów.