Reklama
aplikuj.pl

Porsche Taycan odstaje ładowaniem od Modeli Tesli, ale jeszcze nic nie jest stracone

Porsche Taycan, ładowanie Taycan, Ładowanie Porsche Taycan, ładowanie Taycana a Tesli

Jedną z kart przetargowych elektrycznego Porsche Taycan nad konkurencją w postaci Tesli miała być szybkość ładowania na poziomie 350 kW. Jednak ta nie jest jeszcze osiągalna.

Porsche ciągle utrzymuje, że Taycan będzie charakteryzował się ładowaniem o mocy 350 kW, podczas gdy np. taka Tesla Model 3 Long Range może teraz ładować się przy 250 kW. Testy i cyferki mówią jednak coś innego, dobijając Taycana najgorszą wydajnością BEV w teście EPA, choć i tak ten samochód sprzedaje się świetnie.

Dzięki najnowszym aktualizacjom oprogramowania Tesla Model S i Model X mogą ładować się z mocą 200 kW, a Model 3 Standard Range Plus z 170 kW. Patrząc na stajnie Porsche, obecnie szybkość ładowania Taycana wynosi 250 kW, ale firma obiecuje aktualizację oprogramowania, która ostatecznie podniesie ją do reklamowanego poziomu 350 kW.

Porsche Taycan, ładowanie Taycan, Ładowanie Porsche Taycan, ładowanie Taycana a Tesli

Idąc dalej, według Electreka, przy 250 kW Taycan po 10 minutach z kompatybilną ładowarką zapewnia sobie zasięg 136 kilometrów. Jeśli aktualizacja się powiedzie, wartość ta skoczy już do aż 191 km. Spójrzmy jednak na Model 3 Long Range, który w tym samym czasie (10 min) zgarnia zasięg rzędu 258 km, a Standard Range Plus około 190 km.

Ważne jest, aby pamiętać, że istnieje wiele czynników, które wpływają na szybkość ładowania. Na podstawie tych, które mamy teraz pod ręką, trudno przybić piątkę Porsche, które ewidentnie nie dobiło do Tesli w kwestii szybkości ładowania. Może jednak zmienią to aktualizacje?