Reklama
aplikuj.pl

Port Royal pierwszym benchmarkiem dla DirectX Raytracing w 3DMark

Port Royal pierwszym benchmarkiem dla DirectX Raytracing w 3DMark
Port Royal pierwszym benchmarkiem dla DirectX Raytracing w 3DMark

Do tej pory nie otrzymaliśmy pełnokrwistego sposobu na przetestowanie najważniejszej funkcji najnowszych kart Nvidii, czyli wsparciu dla technologii Nvidia RTX. Wprawdzie możemy posłużyć się Battlefieldem V, który wspiera już to rozwiązanie, ale to nie to samo, co specjalnie przygotowany do tego benchmark.

Ten zaprezentowała właśnie zdecydowanie najbardziej rozpoznawalna w tym segmencie firma, czyli FutureMark. Przed kilkoma godzinami ujawniła, że to Port Royal będzie pierwszym benchmarkiem w narzędziu 3DMark przeznaczonym do sprawdzania wydajności w scenach przepełnionych refleksami świateł. Sprawdzi więc API DirectX Raytracing (DXR), które Microsoft stworzył swojego czasu we współpracy z Nvidią. Ten nie tylko sprawdzi to, na co stać karty GeForce RTX, ale również zafunduje nam nie lada pokaz. Poniższe screenshoty wskazują jasno, że GPU zajmie się renderowaniem dosłownie kosmicznej sceny, w których główną rolę gra statek kosmiczny.

O odpowiednie przetestowanie zadba multum obiektów szklanych oraz „lśniących”, które zamiast odbijać zaprogramowane z góry promienie świateł, będą zajmować się tym w czasie rzeczywistym. Ot definicja Nvidia RTX w  jednym zdaniu. Benchmark Port Royal zadebiutuje 8 grudnia w pokazie z modelem GALAX GeForce RTX 2080 TI HOF, ale do sprzedaży trafi dopiero w styczniu 2019 roku.

Czytaj też: Justice pierwszą grą z technologią Nvidia RTX i DLSS

Źródło: TechPowerUp