Kiedy tuner bierze się za model, który już w fabrycznym wydaniu jest nie lada bestią, albo nas zaskakuje, albo zawodzi, podkręcając możliwości tylko odrobinę. Jak więc sprawdził się Posaidon w przypadku Mercedes-AMG E63 S 4Matic+?
Posaidon tradycyjnie nie postawił tylko na jeden poziom ulepszeń, a na kilka, które otwiera skromny PowerBox. Ten jest najmniej inwazyjnym w układ napędowy ulepszeniem tunera, który dodaje do mieszanki 95 koni mechanicznych i 150 Nm momentu obrotowego. Zważywszy na to, że w fabrycznym wydaniu AMG E63 S 4Matic+ ma do zaoferowania 850 Nm momentu obrotowego i 612 koni mechanicznych, tego typu ulepszenie nie jest złe, ale to tylko początek.
Czytaj też: Premiera BMW i4 to pierwsze elektryczne BMW skoncentrowane na dynamice
AMG E63 S 4Matic+ po wizycie u Posaidon może zostać ulepszony na wiele sposobów
W ramach ulepszenia Posaidon E63 RS 830 tuner zrobił podstawę dla pozostałych, stawiając na dodanie do AMG E63 S 4Matic+ ulepszone turbosprężarki, sportowy filtr powietrza i rury spustowe ze sportowymi katalizatorami. W nim dokonano również kilku aktualizacji oprogramowania jednostki sterującej silnikiem i skrzynią biegów oraz sterownika centralnego układu napędowego.
Czytaj też: Rimac Nevera zadebiutował, ale jego moc nie jest ostateczna
Dzięki tym ulepszeniom AMG E63 S 4Matic+ zyskuje 840 KM mocy i 1100 Nm momentu obrotowego, umożliwiając sprint do setki w 3,2 sekundy. Tutaj warto wspomnieć, że każde dalsze ulepszenie i tak pozostaje na maksymalnej prędkości 350 km/h.
Modernizacja średniego poziomu, która obejmuje m.in. turbosprężarki z łożyskami kulkowymi zapewnia AMG E63 S 4Matic+ wzrost możliwości do 892 KM i 1200 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na jeszcze szybszy, bo krótszy o 0,1 sekundy sprint do setki.
Czytaj też: Zwiastun Toyota Land Cruiser nowej generacji. Nadchodzi flagowy SUV marki
Najwyższe ulepszenie dodaje na pokład modelu system wtrysku wody/mentolu, jednocześnie modyfikując głowice cylindrów i gniazda zaworów, zwiększając moc do 940 KM i moment do 1280 Nm. Wtedy ten model, będący luksusowym pojazdem, dobija do setki poniżej 3 sekund. Czy więc Posaidon dał radę, biorąc się za bary z AMG E63 S 4Matic+? Zdecydowanie.