Projekt Flagship, który finansowany jest przez Unię Europejską, zakłada budę dwóch bezemisyjnych statków. Ich przeznaczeniem jest transport śródlądowy oraz operacje morskie bliskiego zasięgu.
Pierwszy z nich to pchacz rzeczny firmy CFT (Compagnie Fluviale de Transport). Ma on operować na rzece Rodan we Francji. Dzięki wodorowi będzie on całkowicie wolny od emisji. Matthieu Blanc, dyrektor zarządzający w CFT, komentuje:
Czytaj też: Po trzęsieniuziemi te balony zapewniły mieszkańcom Peru dostęp do LTE
Od ponad pół wieku firma CFT jest innowatorem w zakresie żeglugi śródlądowej. Zasilanie transportu rzecznego w sposób zrównoważony to nowego rodzaju wyzwanie, ale ograniczenie emisji na śródlądowych drogach wodnych, zwłaszcza w granicach miast, stało się koniecznością. Projekt ma pokazać, że bezemisyjna eksploatacja jest zarówno możliwa w realizacji, jak i opłacalna finansowo.
Pchacz zostanie zwodowany w 2021 roku. Cała akcja ma na celu pokazanie, że jesteśmy w stanie korzystać z wodoru do napędzania różnych pojazdów. Możliwe, że to właśnie wodór stanie się paliwem przyszłości.
Czytaj też: Ogromna rakieta która poleci na Księżyc wkrótce zostanie ukończona
Źródło: Materiały prasowe