Delfast ogłosił właśnie aktualizację swojego najszybszego elektrycznego motocykla, jakim może się obecnie pochwalić. Kiedyś po prostu Top, a teraz Top 2.0 ma taką samą prędkość maksymalną jak jego poprzednik, choć otrzymał znacznie mocniejszy silnik.
Czytaj też: Wyjątkowy Pontiac Vivant 77 z równie wyjątkowym silnikiem
Lata tworzenia i sugestie klientów dotyczące poprawy sprawiły, że Delfast musiało wreszcie ugiąć się i ulepszyć Top do wersji Top 2.0, stawiając po prostu na jeszcze większą moc. Oczywiście ta jest nadal elektrycznie ograniczana do maksymalnie 80 km/h, ale ta dodatkowa moc nie zostanie zmarnowana i przełoży się na szybsze rozpędzanie się.
Kluczem tych ulepszeń jest silnik w tylnej piaście o mocy 5000 W, który zapewnia o 3 kW lepsze przyśpieszenie, co oznacza, że Top 2.0 powinien być w stanie nadążyć za większością zwykłych samochodów w pojedynku na ćwierć mili. Silnik dostał też lepiej chłodzone i wytrzymalsze opakowanie, gwarantujące użytkownikom stopień ochrony IP54 na kurz i wilgoć. Firma Delfast przeprojektowała również sterownik, który powinien oferować użytkownikom płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę w szerokim zakresie prędkości, co odbiło się na zmianach hamowania, które teraz w przypadku dwóch tarcz na przodzie jest porównywalne z systemem obecnym w motocyklach terenowych.
Na tym etapie nie ma wzmianki o spodziewanym zasięgu, chociaż wcześniejszy model oferował 280 km na jedno ładowanie akumulatora o pojemności 48 Ah. Warto też wspomnieć o wodoodpornym kolorowym wyświetlaczu, zintegrowanym module śledzenia GPS w technologii 3G oraz przednie i tylne oświetlenie.
Czytaj też: Murcielago R-SV GT1 może robić za ścieżkę dźwiękową każdego toru
Źródło: New Atlas