Reklama

Poznaliśmy ceny McLaren 765LT i w skrócie – jest drogo

McLaren 765LT, ceny McLaren 765LT, wycena 765LT, nowy McLaren,

McLaren ogłosił wreszcie cenę swojego najnowszego modelu Longtail, czyli supersamochodu McLaren 765LT, którego książeczki zamówień już ruszyły, opiewając na 765 egzemplarzy.

McLaren w ogłoszeniu stwierdził, że zalecana cena detaliczna 765LT wynosi 358000 dolarów, wśród których znajduje się zestaw opcji z McLarena 720 o wartości około 50000$. Umówmy się jednak, że to spora różnica, bo cena wywoławcza McLaren 720S wynosi 299000$, co sprawia, że za 765LT można kupić 720S, na którym bazuje i jeszcze jakieś nowe Porsche.

Musimy jednak stanąć w obronie marki, bo wyposażenie nieco tę cenę uzasadnia. Czy to przez przednie błotniki z włókna węglowego, czterorurowy sportowy układ wydechowy z tytanu, ultralekkie 10-ramienne kute felgi aluminiowe wykończone platyną i zabezpieczone tytanem śruby.

Wewnątrz jest równie ciekawie (via Motor1), bo nie zabrakło w nim Alcantary, wyboru między siedzeniami wyścigowymi z włókna węglowego i podgrzewanymi fotelami sportowymi z pamięcią mocy, wielu elementom z włókna węglowego i dodatkami pokroju mat premium.

Czytaj też: Nowa terenowa Toyota wjeżdża do polskich salonów

Warto przypomnieć, że 765LT to zasadniczo 720S. Moc czerpie z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale ta została zwiększona z 710 do 755 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrósł do 800 Nm, czyli o 30 Nm. Wszystko za sprawą nowych kutych aluminiowych tłoków, trójwarstwowej uszczelce głowicy Senna, dodatkowej pompie paliwa, nowej pompie oleju oraz czterotorowemu wylotowi z tytanu, który jest o 40 procent lżejszy niż jednostka 720S.

Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została ulepszona o materiały z „Formuły 1” i przekładnię zoptymalizowane pod kątem reakcji przepustnicy i szybszego przyspieszenia na biegu. Sprint do setki? Zaledwie 2,7 sekundy, a do 200 km/h w 7,2 sekundy.

Układ napędowy nie jest jedyną zaktualizowaną wersją 765LT. Nowy pakiet aerodynamiczny zawierający rozdzielacz z włókna węglowego, zderzaki, dyfuzor, boczne listwy progowe i skrzydło, pomaga wygenerować o 25 procent większą siłę docisku niż w przypadku 720S.

Przednia maska, błotniki i drzwi mogą być również opcjonalnie wykonane z włókna węglowego. Nic dziwnego, kiedy to nawet wspornik tablicy rejestracyjnej jest z niego. Nawet szyba przednia i szyby boczne stały się cieńsze, aby zaoszczędzić na wadze, podczas gdy słupek C i tylne szyby są wykonane z poliwęglanu, co sprawiło, że waga sięgnęła 1339 kg.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News