Reklama
aplikuj.pl

Pracownicy w supporcie mogą się już obawiać SI

Pracownicy w supporcie mogą się już obawiać sztucznej inteligencji
Pracownicy w supporcie mogą się już obawiać sztucznej inteligencji

Chatboty rozpropagowały się już w wielu serwisach, czy to sklepach internetowych, służąc nam pomocą w każdym momencie. Ostatnie badania na ten temat wysnuły z kolei całkiem ciekawe wnioski, z których wynika, że pracownicy w supporcie, czy biurze informacji mogą się już obawiać sztucznej inteligencji.

Czytaj też: Asystent Google nie będzie już przechowywał Waszych pytań

Zwykle zasięgamy porady, czy informacji albo od pracownika, siedzącego gdzieś w centrali, albo od wyszkolonego systemu sztucznej inteligencji. Ten drugi czasami wydaje się wręcz bezużyteczny na polskich stronach, ale to może właśnie ten czynnik? Może ich zaawansowanie na stronach anglojęzycznych (Amazon, eBay) jest zwyczajnie większe?

Dziś jednak o tym, bo najnowsze badania autorstwa Xueming Luo i Siliang Tong z Temple University), Zheng Fang z Sichuan University i Zhe Qu z Fudan University wskazują wiele ciekawych zależności. Zacznijmy może od podstawy, a więc od tego, że raz wyszkolony system odpowiadania praktycznie nie wymaga dodatkowego utrzymania, służy zawsze i bez względu na okoliczności… a na dodatek może zwiększyć skuteczność sprzedaży. Może, ale nie zawsze, bo ma to zupełnie odwrotny skutek, jeśli ludzki rozmówca wie, kto siedzi po tej drugiej stronie.

W badaniu wzięło udział 6000 klientów firmy świadczącej usługi finansowe. Ci zostali losowo przydzieleni do ludzi lub chatbotów, a następnie albo nie byli, albo byli informowaniu o rozmówcy w różnych momentach. Na podstawie wyników wysnuto następujące wnioski:

Nasze odkrycia pokazują, że kiedy ludzie nie wiedzą o użyciu chatbotów sztucznej inteligencji, te są cztery razy bardziej skuteczne w sprzedaży produktów niż niedoświadczeni pracownicy, ale kiedy klienci wiedzą, że rozmówca nie jest człowiekiem, są szorstcy i kupują mniej, ponieważ uważają, że bot jest mniej kompetentny i mniej empatyczny.

Chatboty oferują zwiększone korzyści technologiczne, zmniejszają koszty obsługi klienta i zwiększają dobrobyt konsumentów (oferując produkt po niższych kosztach, ponieważ boty oszczędzają pieniądze na pracy). Dane te pozwalają marketerom kierować reklamy na określone segmenty klientów w celu zwiększenia zaufania klientów do chatbotów.

Czytaj też: IARPA chce identyfikować osoby z setek metrów

Źródło: Phys