Reklama
aplikuj.pl

Czy 351 km/h to mało? Bugatti wyjaśnia prędkość Chiron Pur Sport

Chiron Pur Sport, Bugatti Chiron Pur Sport, prędkość Chiron Pur Sport, maksymalna prędkość Chiron Pur Sport, limit prędkości Chiron Pur Sport

Jeśli zastanawialiście się, dlaczego najnowszy nabytek w ofercie Bugatti, czyli Chiron Pur Sport rozpędza się „tylko” do 351 km/h, to firma już spieszy z odpowiedzią.

Dziś jej przedstawicielem jest szef działu badań i rozwoju Bugatti, Stefan Ellrott, który wywiadzie dla Motor Trend zwraca uwagę na różnice prędkości między wydaniami Chirona. Według niego Bugatti chciał, aby Pur Sport był zwinny, ale jednocześnie stosownie szybki.

Dlatego właśnie marka zmodyfikowała konfigurację podwozia, usztywniła sprężyny, zmieniła pochylenie koła i opracował nową oponę z Michelin, aby to osiągnąć. Bugatti skrócił również czas do zmian przełożeń o 18 procent i obniżył wagę o 50 kilogramów, poświęcając niższą prędkość maksymalną przy dążeniu do „zwinności, prowadzenia, elastyczności, przyspieszenia”.

Czytaj też: Opel zapowiada elektryczny samochód Mokka

Bugatti zaprojektował Chiron Pur Sport, aby pokazać, że marka może oferować coś więcej pomijając wysoką maksymalną prędkość. Warto przypomnieć, że Bugatti zgodnie z obietnicą zapowiedziało tego nowego Chirona w Marcu.

Bugatti Chiron Pur Sport, Bugatti, Chiron Pur Sport, Chiron na tor

Już wtedy było wiadome, że ten model kładzie nacisk na aerodynamikę, zmniejszenie masy i rozdzielenie mocy. Mocy, która podchodzi oczywiście z tego samego, 8-litrowego silnika W16 z turbodoładowaniem.

Ten Chiron współpracuje z ponownie skalibrowaną automatyczną skrzynią biegów. Podczas gdy szczytowa moc wyjściowa pozostaje niezmieniona i wynosi 1500 koni mechanicznych, czerwona linia obrotów na minutę została ustawiona o 200 obrotów na minutę wyżej niż na „standardowym” Chironie i wynosi teraz 6900 obrotów na minutę. Ponadto 15-procentowe ściślejsze przełożenia skrzyni biegów dodatkowo poprawiły dostarczanie mocy i reakcję silnika, gwarantując 40% poprawę reakcji na zmianę biegów.

Nadwozie? Zmiany dosyć subtelne, ale kluczowe, bo aktualizacji doczekał się przód z szerszymi otworami na powietrze i powiększonym panelem na dole. Z tyłu Chiron Pur Sport ma spojler o szerokości 1,9 metra, który generuje „znaczne siły docisku”. Odświeżoną konstrukcję uzupełniają niezwykle lekkie, odporne na temperaturę rury wydechowe wykonane z tytanu w procesie druku 3D.

Chiron Pur Sport jeździ na nowych felgach, które zostały zaprojektowane w celu zwiększenia wentylacji i aerodynamiki hamulców. Aero (bo tak się nazywają) są owinięte specjalnymi oponami opracowanymi przez Michelin dla supersamochodu, czyli Guma Bugatti Sport Cup 2 R.

Wprowadzono także znaczące poprawki w podwoziu. Nowa konfiguracja zawieszenia obejmuje 65% mocniejsze sprężyny z przodu i 33% twardsze z tyłu, a także adaptacyjną strategię kontroli tłumienia ukierunkowaną na osiągi. Dzięki nowym tytanowym panelom podstawy klocków hamulcowych, a także lżejszym kołom i tarczom hamulcowym Chiron Pur Sport spadł z wagi o 19 kilogramów.

Bugatti planuje zbudować tylko 16 egzemplarzy Chiron Pur Sport, z których każdy ma cenę 3,2 miliona euro. Produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2020 roku.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News