Premiera BMW M4 Competition Convertible xDrive. Pierwsze takie kabrio

Premiera BMW M4 Competition Convertible xDrive, BMW M4 Competition Convertible xDrive, kabriolet BMW M4, M4 Competition Convertible xDrive

Najnowsze BMW M4 Competition Convertible xDrive, to jeden z tych modeli, o których będzie się wspominać na kartach historii częściej, niż zwykle. Ten bowiem model jest pierwszym kabrioletem BMW M4, który może pochwalić się napędem na wszystkie kola.

BMW M4 Competition Convertible xDrive 2022, to długa nazwa solidnego modelu, który pozwala na cieszenie się wysoką prędkością i całą dobrocią wydajnego układu napędowego w połączeniu z otwartym dachem. Ten kabriolet napędza ten sam sześciocylindrowy 3,0-litrowy silnik rzędowy S58B30T0 z podwójnym turbodoładowaniem, który znalazł się w coupe i sedanie M3. Zapewnia on 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego, a dzięki ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i napędowi AWD xDrive gwarantuje jeszcze lepsze osiągi przy wyższej wadze.

Czytaj też: Specyfikacja BMW M2 2023. Co wedle plotek przyniesie nowa generacja?

Reklama

Nowe BMW M4 Competition Convertible xDrive, to pierwszy taki karbiolet M4 od producenta w historii

Kierowcy nie są jednak skazani wyłącznie na jedno ustawienie napędu, bo obok pełnoprawnego AWD znalazł się też prosty wybór trybu 4WD Sport i 2WD, w zależności od tego, jakiego doświadczenia poszukuje kierowca. Taka konfiguracja sprawia, że ​​nowe M4 Competition Convertible xDrive rozpędza się do 96,5 kilometrów na godzinę w 3,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 249 km/h lub 280 km/h, o ile ktoś zapłaci więcej za opcjonalny pakiet M Driver.

Czytaj też: Futurystyczny elektryczny skuter BMW wyszpiegowany w testach

Najważniejszą częścią BMW M4 Competition Convertible xDrive 2022 jest oczywiście sam dach, a pod względem ogólnym model ten wygląda identycznie, jak kabriolet BMW M4 bez bardziej sportowego zacięcia. Oczywiście dodatkowe szczegóły ozdobne dywizji M nadają całości charakteru, a wśród nich wyróżnia się czarne obramowanie maskownicy chłodnicy i poszerzone wloty w dolnej części konsoli. Łatwo też dostrzec bardziej widoczne progi boczne i duży tylny dyfuzor z dwiema parami okrągłych rur wydechowych.

Czytaj też: Nowy grill BMW M3 i M4 polubicie, jak go zobaczycie

W tym kabriolecie powrócono do miękkiego dachu, bo wykonanego z tkaniny, który to otwiera się i zamyka w ciągu 18 sekund przy prędkości do 50 km/h. Jest o 40% lżejszy niż składany twardy dach kabrioletu M4 poprzedniej generacji, a po jego rozłożeniu linia dachu przypomina coupe. Warto też wspomnieć, że model jest standardowo wyposażony w kute felgi o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu, za tymi pierwszymi znajdują się sześciotłoczkowe stałe zaciski z tarczami 380 milimetrów, a za drugimi jednotłoczkowe z 370 milimetrów tarczami.