Reklama
aplikuj.pl

Wyścigowy, ale codzienny, czyli debiut Brabham BT62R

Firma Brabham zmodyfikowała właśnie samochód wyścigowy BT62, aby władze dopuściły go do ruchu drogowego „na wybranych rynkach”. Oto BT62R.

Według producenta, wciąż jest (prawie) tak samo sprawny jak prawdziwy samochód wyścigowy, ale w końcu może trafić na drogi publiczne. Dodatek „R” do nazwy jasno sugeruje jego przeznaczenie (R – Road), a żeby je osiągnąć, model BT62R musiał porzucić swój wcześniejszy układ wydechowy, otrzymać regulowane zawieszenie, zmiany w pakiecie aerodynamicznym i zestaw nowych opon Eagle F1 SuperSport.

Jak opisał premierę BT62R Dan Marks, dyrektor generalny Brabham Automotive (via Motor1):

Wprowadzenie na rynek BT62R to wielkie osiągnięcie dla zespołu Brabham Automotive. Cały projekt i prace inżynieryjne niezbędne do przekształcenia toru BT62 w jeżdżący po drogach BT62R zostały wykonane przez nasz zespół inżynierów, co jest wspaniałym świadectwem ich starań i wiedzy.

To ważny kamień milowy dla Brabham Automotive, ponieważ kontynuujemy działania zmierzające do wprowadzenia na rynek naszego kolejnego samochodu, który będzie w pełni homologowanym samochodem drogowym.

Czytaj też: Nowa edycja Audi RS6 Avant RS powstała specjalnie z myślą RS2

Producent obiecuje, że w BT62R znajdzie się „najmocniejszy wolnossący silnik V8 na rynku”, a będzie to 5,4-litrowa jednostka V8 o maksymalnej mocy 700 koni mechanicznych i 667 Nm momentu obrotowego po zmianach mapowania w myśl ulicznego ruchu. Jednostka ta napędza wszystkie koła przez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów ze standardowymi łopatkami.

Ostatnie elementy, które sprawiły, że BT62R jest prawdziwie dopuszczalną do ruchu drogowego i przyjazną dla ruchu maszyną, obejmują dodanie lusterek bocznych i wszystkich wymaganych świateł do użytku publicznego.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News