Premiera Citroen C5 X. Nadwozie tego samochodu, to istny Frankenstein

Premiera Citroen C5 X, Citroen C5 X

Doczekaliśmy się wreszcie debiutu samochodu, którego nadwozie można określić nazwą potwora angielskiej pisarki. Premiera Citroen C5 X wyznaczyła jednocześnie nowego flagowca marki.

Czym wyróżnia się Citroen C5 X?

Ten nowy flagowy model Citroena może zmierzyć się z Mercedesami Klasy E, BMW serii 5 i Audi A6, trafiając w ręce nieco znudzonych obecnymi nadwoziami na rynku. Producent bowiem zaszalał, łącząc w sobie płaską linię dachu sedana, wydłużony tył kombi oraz wysokość jazdy SUVa. Tak powstał Citroen C5 X, mierzący 4805 milimetrów długości, 1865 mm szerokości i 1485 mm wysokości, oferując 545 litrów przestrzeni ładunkowej za tylnymi siedzeniami, którą można powiększyć do 1640 litrów po ich złożeniu.

Czytaj też: Klasyczny Citroen DS przerobiony na nowoczesnego luksusowego sedana

Jak to na flagowca przystało, Citroen C5 X posiada unikalny wygląd z nowoczesnym sznytem, przejawiającym się nie tylko w ogólnym kształcie nadwozia, ale też na przedniej konsoli. Wewnątrz oczywiście panuje topowe wykończenie wszystkich najnowszych rozwiązań Citroena na czele z 12-calowym ekranem systemu infotainment, dużym wyświetlaczem Head-up, czy oczywiście w pełni cyfrowym zestawem wskaźników dla kierowcy. Ten poziom widać też w obecności opatentowanego zawieszenia Advanced Comfort.

Premiera Citroen C5 X. Nadwozie tego samochodu, to istny Frankenstein

Czytaj też: Na co pozwala sobie elektryczny Citroen e-C4 2021?

Chociaż pod kątem napędu chętni na kupno modelu Citroen C5 X już w drugiej połowie tego roku nie będą narzekać, producent najbardziej chwali się hybrydowym układem typu plug-in. Ten chwali się mocą 225 koni mechanicznych i ponad 50 km zasięgu w trybie wyłącznie elektrycznym, w którym to rozpędza się do 135 km/h. W tej wersji model chwali się nawet aktywnym zawieszeniem z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Obserwuj nas w Google News