WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Produkcja Audi E-Tron GT rusza, choć debiutu jeszcze nie było

Produkcja Audi E-Tron GT rusza, choć debiutu jeszcze nie było

Do tej pory Audi nie produkowało w Niemczech całkowicie elektrycznych pojazdów, ale to zmienia się w tym momencie, bo Audi E-Tron GT wpadło na linie produkcyjne w fabryce w Neckarsulm.

Produkcja Audi E-Tron GT

Chociaż w rzeczywistości Audi E-Tron GT jeszcze w pełni nie zadebiutowało w produkcyjnej wersji, to jego produkcja jest sprawą jasną. Ten rywal Modelu S Tesli po raz pierwszy pojawił się w świetle reflektorów w marcu 2018 roku, aby kilka tygodni później zadebiutować w formie prototypu na motoryzacyjnej imprezie w Los Angeles.

Czytaj też: Audi Q5 E-Tron i elektryczne Porsche Macan z datą premiery
Czytaj też: 
Oto nowe Audi SQ5 Sportback TDI 2021
Czytaj też:
 Spójrzcie na nowe Audi TTS 2021 i przywitajcie wersję Competition Plus

Teraz spodziewamy się debiutu w ciągu kolejnych tygodni i jego wprowadzenie na rynek europejski w drugim kwartale 2021 roku. Za każdy egzemplarz będą odpowiedzialne linie montażowe w Audi the Böllinger Höfe, które realizują produkcję w procesie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

Jak skomentował produkcję kierownik zakładu Helmut Stettner:

Jako elektryczny i sportowy czołowy element portfolio produktów Audi, E-Tron GT doskonale pasuje również do zakładu w Neckarsulm, zwłaszcza do zakładu produkującego samochody sportowe Böllinger Höfe.

Wraz z Audi E-Tron GT produkujemy pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki, który ma zostać zbudowany w niemieckiej fabryce i tym samym robimy kolejny gigantyczny krok w przyszłość.

Czytaj też: Spójrzcie na prototyp Audi Q4 E-Tron Sportback na tle śniegu
Czytaj też: 
Elektryczne Audi na rajd Dakar 2022
Czytaj też: 
Elektryczny SUV Audi e-tron 2021 doczekał się kilku nowości

Jest mało prawdopodobne, aby model produkcyjny oddalił się zbyt daleko od wersji koncepcyjnej pod kątem wydajności. Ta miała łączną moc 582 KM, zapewniającą sprint do setki w 3,5 sekundy i dobicie od zera do 200 km/h w 12 sekund. ze szczytową prędkością 240 km/h i maksymalnym zasięgiem ponad 400 km.

Spodziewamy się jednak, że Audi będzie sprzedawać kilka wersji E-Tron GT, ale tak, aby to Porsche Taycan był najwydajniejszym elektrykiem w całej Grupie VW, do której należą przecież obie marki.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News