O powstawaniu Cayman 718 GT4 Clubsport w rajdowym wydaniu wiemy już od dawna, ale ostatnio Porsche nie było skore do ujawniania szczegółów na jego temat. Wprawdzie w tym miesiącu firma ogłosiła, że ten samochód weźmie udział w rajdowych mistrzostwach świata w klasie R-GT, ale dopiero teraz ujawniła jego pełny potencjał.

Oczywiście po części, bo za kółkiem rajdowego Caymana na rok 2020 zasiadła legenda tego rodzaju wyścigów, Walter Rohrl, który ponadto pomaga Porsche w procesie rozwoju tego modelu. Stąd też brak jakichkolwiek dokładnych informacji o jego specyfikacji, ponieważ firma stworzyła dopiero jego testową wersję, czerpiąc z wcześniejszej generacji swojego rajdowego dzieła.

A tak się składa, że ten „prototyp” rajdowego GT4 Clubsport zadebiutował w zeszły weekend podczas imprezy w Austrii, sprawiając wrażenie wyjątkowo sprawnej maszyny.  Ta została jednak stworzona głównie z myślą o testach platformowych i ocenieniu zainteresowania opinii publicznej. Wszystko po to, aby sprawdzić, czy wydawanie Caymana byłoby dobrym posunięciem dla działu sportów motorowych Porsche. Firma twierdzi przy tym, że finalna wersja tych modeli będzie gotowa do wyścigu na początku sezonu 2020.

Czytaj też: Ekipa Top Gear skonstruowała podwodny samochód agenta 007

Źródło: Road and track

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!