Reklama
aplikuj.pl

Przyszłość Qualcomma. Firma ujawniła wielkie plany na CES 2022

Jak będzie wyglądała przyszłość Qualcomma? Targi CES 2022 przyniosły na to odpowiedź, kiedy to na scenę wkroczył Cristano Amon, ogłaszając kilka nowych inicjatyw firmy. Ta zasłynęła na całym świecie ze swoich modemów i głównie smartfonowych SoC, czyli układów łączących głównie CPU z GPU na bazie architektury ARM i pamięć operacyjną.

Na targach CES 2022 poznaliśmy przyszłość Qualcomma, która zdecydowanie kieruje się w stronę motoryzacji

Nowe inicjatywy firmy Qualcomm będą dotyczyć komputerów ARM nowej generacji, metaverse, „bezprzewodowych światłowodów” w zakresie łączności, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz wirtualnej rzeczywistości w formie VR i AR. Część z tych ogłoszeń poznaliśmy już wcześniej z plotek, które jasno wskazywały na chrapkę, jaką Qualcomm ma na rynek komputerów osobistych (głównie laptopów), chcąc wreszcie móc konkurować z Apple, Intelem i AMD. Dlatego też obecnie Qualcomm współpracuje z firmą Acer, Microsoft, Lenovo, HP i Asus.

Qualcomm realizuje projekty wirtualnej rzeczywistości we współpracy z Microsoftem, co gwarantuje mu dostęp do Microsoft Mesh. Firma musi jednocześnie opracować niestandardowe układy, które będą napędzać zestawy do rozszerzonej rzeczywistości do użytku z aplikacjami metaverse. Kwestię łączności rozwinie z kolei wykorzystując zarówno technologię 5G, jak i fale milimetrowe, aby umożliwić bezpośredni dostęp do szerokopasmowego Internetu w alternatywie dla Wi-Fi.

Czytaj też: Solarne gonty dachowe już gotowe. Można przybijać je gwoździami do dachu

Na poletku motoryzacyjnym Qualcomm rozwinie skrzydła za pomocą systemu Snapdragon Cockpit, dzięki któremu producenci będą mogli zdalnie aktualizować systemy w samochodzie przez cały okres jego użytkowania. Oprócz tego cyfrowego „podwozia”, Snapdragon Auto Connectivity Platform stworzy cyfrowy kokpit, gwarantując zaawansowany system infotainment, a w tym nawet wyświetlacz sufitowy. Całość dopełni ADAS, czyli zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.