Reklama
aplikuj.pl

Publiczne testy xCloud – gracze zadowoleni z lagu na telefonach

Rozpoczęły się testy xCloud dla graczy. Jak sprawuje się chmura Microsoftu na smartfonach?

Microsoft rozpoczął testy swojej chmury gamingowej. Pierwsi gracze już testują granie na telefonie w swoich domach lub po prostu w miejscach, gdzie mają dostęp do Internetu. Mamy pierwsze opinie o tym, jak sprawdza się ta usługa.

Czytaj też: Weterani branży gier w tajemnicy otworzyli duże studia, które niedługo nas zaskoczą

Do działania potrzebny jest telefon z przynajmniej systemem Android 6.0 i Bluetooth 4.0. W tej chwili nie działa wersja xCloud dla iOS. Zarejestrować do zabawy mogą się gracze z USA, Wielkiej Brytanii i Południowej Korei.

Jak zatem wyglądają pierwsze testy xCloud? Oto jedno z nagrań z rozgrywki z telefonu Samsung Galaxy S10.

Użytkownik, który nagrał materiał wideo opowiedział, że gra na jego telefon streamowana jest prosto z serwerów Microsoftu – nie z konsoli. Rozgrywkę prowadzi on w jakości 60 klatek na sekundę, a lag, który występuje jest do przyzwyczajenia się w kilka minut. Zdaje się zatem, ze gigant z Redmond porządnie odrobił swoje zadanie domowe i powoli pcha nas w kierunku ogrywania gier w chmurze. Dla fanów tradycyjnej rozgrywki małe uspokojenie, sam Phil Spencer potwierdził, że gra z konsoli, na miejscu zawsze będzie lepsza i MS nie zamierza tego porzucać.

Czytaj też: Płynność Wiedźmin 3 na Nintendo Switch przetestowana – mobilna wersja ma sens?

Źródło: wccftech.com