Reklama
aplikuj.pl

Refleksje Blizzarda po wprowadzaniu Życiodawcy do Overwatch 2

overwatch 2

Życiodawca pojawił się w zeszłym tygodniu i narobił sporo zamieszania. Rozgorzały dyskusje o jego zdolnościach, historii oraz, co tu dużo mówić… atrakcyjności. Overwatch 2 dalej budzi duże emocje.

Blizzard po wprowadzeniu nowego bohatera Overwatch 2

Obecnie Życiodawca występuje w różnych wariantach w Szybkiej grze, a gracze wciąż się go uczą. Liczba zwycięstw Życiodawcy rośnie szybciej niż innych bohaterów po ich debiutach. Co ciekawe, znacznie lepiej radzą sobie z nim gracze o niskim poziomie umiejętności. Życiodawca to złożony bohater, ma niesamowity zestaw umiejętności, które potrafią odcisnąć piętno na rozgrywce. To utrudnia odpowiednie zbalansowanie bohatera przy premierze. Czy spowolnienie podczas ładowania leczenia bardziej daje w kość zaawansowanym graczom? A może automatyczne celowanie leczenia bardziej sprzyja nowicjuszom?

Dowiedzieliśmy się od graczy, że sterowanie nim bywa toporne, a zmiana broni z zadającej obrażenia na leczącą oraz alternatywny tryb Platformy Płatkowej są najczęściej wymieniane w tym temacie. Wprowadzimy zmiany, jednak chciałbym nadać nieco kontekstu naszym wyborom co do sterowania. Gdy zaczęliśmy prace na Życiodawcą, chcieliśmy stworzyć bohatera wsparcia, który głównie leczył, nie musiał ciągle celować i wykonywał transformacje na polu bitwy. Weźmy na przykład możliwość podmiany broni. We wczesnych fazach tworzenia jego broń działała znacznie mniej efektywnie. Z czasem wprowadzaliśmy kolejne poprawki, które poskutkowały dzisiejszą Salwą Cierni. Skupiliśmy się na konkretnym stylu rozgrywki Życiodawcy i nie wzięliśmy pod uwagę odpowiedniego dostosowania jego sterowania do późniejszych zmian.

Blizzard

Czytaj też: Twoja klasa i twój styl w Diablo 4

Co więc zrobi z nim Blizzard? W przyszłym tygodniu wprowadzi pewne zmiany w jego sterowaniu. W przyszłości jego domyślne sterowanie będzie wyglądało następująco:

  • Salwa Cierni zostanie przeniesiona do alternatywnego ataku.
  • Platforma Płatkowa zostanie przeniesiona do zdolności 1.
  • Ożywczy Pęd aktywowany będzie przez podwójny skok.
  • Platforma Płatkowa będzie mogła zostać anulowana ponownym wciśnięciem przycisku.
  • Pasywne przeładowanie zostanie spowolnione dla broni, z której Życiodawca akurat nie korzysta.

Gracze wciąż będą mogli użyć oryginalnego schematu sterowania, jeśli go wolą. Dla wszystkich zmienią się za to umiejętności Życiodawcy:

  • Spowolniony efekt leczenia będzie aktywowany tylko po krótkim czasie od naładowania. W tej chwili testujemy czas 1 sekundy. Spowolnienie zostało pierwotnie zaprojektowane, by zniechęcać graczy do ciągłego trzymania gotowego ładunku leczenia, jednak w obecnej formie jest nieco zbyt rygorystyczne.
  • Drzewo Życia otrzyma wzmocnienie leczenia i będzie skuteczniej leczyć przy każdym impulsie.
  • Prezent Pożegnalny zostanie usunięty.