Reklama
aplikuj.pl

Rolls-Royce Ghost bierze sobie spokój w kabinie za priorytet

Rolls-Royce kontynuuje przygotowania do premiery Ghosta nowej generacji, zaplanowanej na koniec tego roku i tym razem dostajemy wgląd na to, co zapewni błogą ciszę obecnym w kabinie.

Aby zapewnić, że do kabiny nie docierają żadne niepożądane (czy aby na pewno nie?) odgłosy z 6,75-litrowego silnika V12, inżynierowie zainstalowali podwójną przegrodę oddzielającą przedział silnika od wnętrza. Z kolei wnęki w dachu, bagażniku, podłodze i drzwiach wypełniono ponad 100 kilogramami materiałów dźwiękochłonnych.

Ponadto dookoła zastosowano okna z podwójnymi szybami z przezroczystą kompozytową płytą środkową, a także specjalne opony wyłożone lekką pianką izolującą akustycznie. Ale to bogata w aluminium podstawa sedana przyczynia się najbardziej do spokojnej jazdy.

Jak powiedział Tom Davis-Reason, nowy kierownik ds. inżynierii akustycznej Ghost:

Niezwykła jakość akustyczna nowego Ghosta jest wynikiem znaczącego rozwoju inżynieryjnego i skrupulatnej dbałości o szczegóły, ale tak naprawdę opiera się na zastrzeżonej aluminiowej architekturze marki. Po prostu nie ma możliwości, abyśmy stworzyli tak dopracowane akustycznie środowisko przy użyciu stalowej platformy.

Jednak nie każdy hałas jest niepożądany. Podczas wczesnych testów zespół akustyczny odkrył, że całkowita cisza stwarza bardzo nienaturalne uczucie i zdecydował się wygenerować „szept” – „miękki ton, który klienci odczuwali jako pojedynczą, subtelną nutę”, jak to opisuje producent.

Zbudowany od podstaw, całkowicie nowy model Ghost od Rolls-Royce zadebiutuje jesienią. To będzie ważny moment, bo od premiery w 2009 roku Ghost stał się modelem odnoszącym największe sukcesy w całej 116-letniej historii marki, co stawia przed jego następcą wiele oczekiwań.

Czytaj też: Jak radzi sobie Autopilot Tesli w godzinach szczytu?

Aby stworzyć produkt, który pozostanie konkurencyjny i atrakcyjny przez następne 10 lat, producent samochodów „musiał bardzo uważnie słuchać” wymagań i pragnień swoich klientów. Odpowiedź była prosta – klienci chcieli, aby nowy Ghost był bogaty, ale minimalistyczny pod względem konstrukcji.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News