Z najnowszego padania przeprowadzonego przez IQS wśród polskich twórców gamingowych wynika, że prawie 11 milionów polskich graczy ogląda w sieci treści gamingowe.
Content gamingowy coraz bardziej popularny
Badanie Game Story przeprowadzone przez IQS wykazało, że w Polsce ilość graczy można szacować na 17 284 000 . Ogółem aż 24,6 mln korzysta z Youtube spędzając tam średnio przeszło 40 minut. Największym zainteresowaniem cieszą się influencerzy, jednak w coraz większą siłą rosną twórcy oferujący treści gamingowe. Aż 63% polskich graczy w wieku 9-55 ogląda przynajmniej jeden taki kanał. Daje to prawie 11 milionów oglądających nie tylko YouTube, ale również Twitcha.
Zaś zdecydowanym liderem takich treści jest sieć Gameset zrzeszająca twórców gamingowych. Analizy wykazały, że 59% (ok. 10,2 mln) graczy w wieku 9-55 lat ogląda właśnie ich kanały. Na drugim miejscu zaś znaleźli się twórcy niezrzeszeni w żadnej polskiej sieci.
W sieci Gameset znajdziemy obecnie przeszło 300 kanałów o tematyce gier i związanych z nimi technologi. 15 z nich ma już ponad milion subskrypcji. Wśród nich znaleźli się tacy twórcy jak Remigiusz Maciaszek, Kaluch czy PLKD, a także streamerki i streamerzy Kinzzami, Xemteka czy Dealerqa
Czytaj też: Zbliża się premiera nowych dodatków do gry Elekt
Czytaj też: CD Projekt Red zhakowany! Poufne dane mogą wyciec lada moment
Czytaj też: Emulator PS3 działa coraz lepiej. Seria Killzone płynniejsza
Piotr Bombol, Chief Strategy Officer w Gameset mówi:
Gameset powstał dokładnie cztery lata temu. Od początku stało za nim założenie, że gaming jest masowym trendem konsumenckim, który musi w końcu zostać dostrzeżony i wykorzystany przez marki. Jako agencja chcieliśmy pomagać klientom, szczególnie tym spoza gamingu, zrozumieć graczy i oferować efektywne dotarcie do tej atrakcyjnej grupy docelowej. Można powiedzieć, że to założenie pełni się to sprawdziło. W 2021 nikt nie pyta, czy warto robić gaming, ale jak to robić efektywnie i profesjonalnie – i tutaj właśnie sprawdzamy się najlepiej jako agencja
Zdecydowany wpływ na wzrost popularności tego typu treści miał lockdown i pandemia. Gry wróciły do łask, bo mieliśmy na nie zdecydowanie więcej czasu, podobnie jak na oglądanie takich treści w sieci. Gameset wskazuje aż 25% wzrost zarówno jeśli chodzi o czas oglądania jak i ilość wyświetleń w stosunku do 2019 roku.