WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Rożnicę cenową elektrycznego i spalinowego Volvo XC40 można wytłumaczyć

Rożnicę cenową elektrycznego i spalinowego  Volvo XC40 można wytłumaczyć

Różnice cenowe między elektrycznymi i spalinowymi samochodami, to ciągle gorący temat, do którego dołączyło Volvo ze swoim XC40 Recharge Pure Electric.

Ceny XC40 Recharge

Na rynek USA zmierza elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się SUVa Volvo, czyli XC40 Recharge, która w Polsce występuje w postaci hybrydy typu plug-in. Warto zaznaczyć, że XC40 Recharge to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd marki Volvo, którego produkcja ruszyła na początku tego miesiąca.

Czytaj teżNastępne Volvo XC90 może być wyjątkowe dla marki
Czytaj też: Dla Volvo prawa autorskie na Instagramie nie istnieją
Czytaj też: Klasyczne Volvo P1800 powraca za sprawą Cyan Marks

Wiemy również, że 78 kWh akumulator pozwoli na przejechanie ponad 400 km z udziałem dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 300 kW na każdej osi, które rozpędzą XC40 Recharge do setki w nieco ponad 4,7 sekundy. Maksymalnie Volvo ograniczyło jego prędkość do 180 km/h (via Electrek).

Czytaj też: Kwadratowe też może być dobre? Oto nieoficjalny render Volvo 240
Czytaj też: Jakim elektrycznym samochodem zaskoczy nas Volvo?

Czytaj też: Kupiliście nowe Volvo z limitem prędkości? Możecie go obejść

Dziś poznaliśmy też ceny w USA, gdzie XC40 Recharge zaczyna się od 53990$ (208360 zł) bez dostawy. Ulgi państwowe sprowadzą tę cenę poniżej 50000$, ale i tak cena bazowa elektrycznego XC40 jest o około 77185 zł wyższa od spalinowego wariantu. Jest to jednak nie różnica napędu, a obecność wielu funkcji w XC40 Recharge, które są dodatkowo płatne w XC40.