WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Rynek elektrycznych samochodów klasycznych przeżywa istny rozkwit

Wielka Brytania planuje zakazać sprzedaży wszystkich nowych samochodów napędzanych benzyną, olejem napędowym, a nawet tych hybrydowych do 2035, a to sprawia, że Lunaz rozkwita.

Lunaz jest firmą z siedzibą w Silverstone, która powstała dopiero w 2018 roku i szybko osiągnęła pozycję lidera na rozwijającym się rynku konwersji klasycznych samochodów na te z napędem elektrycznym. Jak skomentował nową ustawę założyciel Lunaz:

Ustawodawstwo mające na celu ograniczenie emisji dwutlenku węgla poprzez zakazy stosowania silników benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych to pilna rzeczywistość. Lunaz elektryzuje najpiękniejsze klasyczne samochody na świecie, aby mogły jeździć przyszłe pokolenia.

Lunaz David Lorenz

Ba, ostatnio popyt na przerabianie klasyków na elektryki sięgnął takiego poziomu, że Lunaz postanowiło podwoić liczbę swoich pracowników. Obecnie firma zatrudnia 35 osób, a w tym inżynierów, rzemieślników, projektantów i specjalistów od elektrycznych zespołów napędowych.

elektryczne samochody, rynek EV, Lunaz, elektryczne klasyki

Zespół złożony w całości z byłych pracowników F1, Aston Martin, Ferrari, Jaguar, VW, czy McLarena pracuje pod kierownictwem Jona Hiltona. Ten wspomniał ostatnio, że:

W Lunaz zajmujemy się pilną i pilną inżynierią. Są to najpiękniejsze i najbardziej znane samochody w historii. Jako kolektyw z dumą możemy uczynić klasyki odpowiednią propozycją na przyszłość.

Jon Hilton

Klasyk poddawany jest pełnej renowacji przed konwersją, a ta przyjmuje topowe wydanie technologiczne z szybkim ładowaniem, czy hamowaniem regeneracyjnym. Ponadto może być w pełni spersonalizowany zgodnie z życzeniem właścicieli.

Cena za taki projekt jest jednak sroga (350000 funtów w górę), a finalny wynik opiewa na układ napędowy o mocy 60 kWh, który od zera do 96,5 km/h rozpędza samochody z fabryki Lunaz poniżej 5 sekund. To wszystko z zasięgiem porównywalnym z najnowszymi samochodami elektrycznymi na rynku.