Naukowcy z Wydziału Geoinżynierii UWM w Olsztynie postanowili skatalogować emocje towarzyszące osobom przeglądającym oferty mieszkań i domów na sprzedaż bądź wynajem.
W ramach eksperymentu polscy badacze nagrywali reakcje wypisujące się na twarzach uczestników, kiedy pokazywano im zdjęcia nieruchomości. Sekwencje powstałych w ten sposób zdjęć były następnie wprowadzane do sieci neuronowych opartych na uczeniu maszynowym.
Czytaj też: Sztuczna inteligencja staje się coraz lepsza w generowaniu atrakcyjnych twarzy
Użyte oprogramowanie miało wyszczególnić emocje towarzyszące badanym osobom. Zdaniem dr Małgorzaty Renigier oko kamery jest na tyle czułe, a sztuczna inteligencja tak zaawansowana, że taki „duet” jest w stanie znacznie trafniej ocenić reakcje ludzi na wyświetlane obrazy.
Uczestnicy eksperymentu przeglądali nieruchomości, a sieć neuronowa oceniała ich reakcje
I choć opisywana technologia stawia dopiero pierwsze kroki, to Renigier widzi w niej potencjalne zastosowania, właśnie na rynku nieruchomości. Oczywiście nietrudno sobie wyobrazić przeniesienie jej na inne pola, tak, aby jak najefektywniej oceniać preferencje danej osoby i trafniej dobierać dla niej oferty.