WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Rynek smartfonów w 4Q2020. Huawei sprzedaje głównie w Chinach

Rynek smartfonów w 4Q2020. Huawei sprzedaje głównie w Chinach

IV kwartał wywrócił do góry nogam rynek smartfonów. Huawei sprzedaje się głównie w Chinach i dużo trafi, Xiaomi rośnie jak na drożdżach, a Apple wyprzedza Samsunga.

Rynek smartfonów w różnych raportach. Wyniki zbliżone

Poznaliśmy szacunkowe wyniki sprzedaży smartfonów przygotowane przez analityków firm Canalys oraz IDC. Choć wyniki są różne, zachowują niemal identyczną kolejność producentów.

Zdaniem IDC w IV kwartale 2020 roku na rynek trafiło 385,9 mln smartfonów, 4,3% więcej niż rok wcześniej. Canalys wskazuje na sprzedaż 359,6 mln, o 2% mniej niż rok wcześniej.

Czytaj też: Test One Plus 8T – dobry, ale czy najlepszy? Co działa, a co nie zagrało?

W obu zestawieniach wyraźnym liderem jest Apple, choć wg IDC firma sprzedała znacznie więcej smartfonów – 90,1 mln, co stanowi wzrost o 22,2%. Wg Canalys sprzedanych zostało mniej smartfonów Apple, bo 81,8 mln. W obu zestawieniach Apple ma duża przewagę nad drugim Samsungiem. Co nie zdarza się częśto. Również w obu bardzo duży wzrost sprzedaży notuje Xiaomi. O 32% wg IDC oraz o 31% w zestawieniu Canalys.

Czytaj też: Recenzja Acer ConceptD Ezel 3. Ekwilibrystyczny laptop nie tylko dla grafików

Tak wygląda zestawienie przygotowane przez IDC:

A tak analiza Canalys:

Duży spadek Huawei. Ponad połowa smartfonów sprzedawana jest w Chinach

Z zestawień Canalys wiemy też, jak wygląda sprzedaż smartfonów na rynku chińskim. W całym 2020 roku sprzedano tam 330,3 mln smartfonów, w tym 84 mln w samym IV kwartale. W ujęciu rocznym, niekwestionowanym liderem jest Huawei. Firma sprzedała w Chinach 123,3 mln smartfonów, o 13% mniej niż rok wcześniej (142 mln).

Czytaj też: Jak wypada iPhone 12 mini w DxOMark?

Przewaga Huaweia nad drugi Oppo jest ogromna. Firma sprzedała w ciągu roku 58,1 mln smartfonów (spadek o 12% z 65,7 mln). Dalej mamy vivo z wynikiem 57,8 mln (spadek o 8% z 62,7 mln). Miejsce czwarte dla Apple z wynikiem 39,8 mln (wzrost o 3% z 38,8 mln) i piąte dla Xiaomi z wynikiem 34,4 mln (wzrost o 14% z 30,1 mln).

W IV kwartale wszyscy zyskiwali kosztem Huaweia. Firma sprzedała w nim 18,8 mln smartfonów, co stanowi spadek aż o 44% w stosunku do poprzedniego roku. Dalej mamy Oppo z wynikiem 17,2 mln (wzrost o 23%), vivo 15,7 mln (wzrost o 20%), Xiaomi 15,3% (wzrost o 20%) oraz Apple 12,2 (wzrost aż o 52%).

Czytaj też: Motorola Edge S debiutuje ze Snapdragonem 870

Chińczycy mocno wspierają lokalnego giganta, ale w IV kwartale nie mogli za wiele zrobić. Huawei nie wprowadzał na rynek nowych smartfonów, poza jesienną serią Mate 40. Ale jej sprzedaż nadal jest limitowana i sprzedawana turami w chińskich sklepach internetowych. Mimo wszystko, jak na firmę, która rzekomo ma się kończyć, sprzedaż ponad 120 mln smartfonów w samych tylko Chinach robi wrażenie.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News