Niewielu rowerzystów, a przynajmniej tych, którzy jeżdżą na rowerze do pracy, szkoły, czy sklepu ubiera przed każdą przejażdżką kask… nie zapominając jednocześnie o słuchawkach, nadających jeździe pewnie tempo. Gdyby jednak połączyć pożyteczne z przyjemnym? Takie coś zapewniła nam firma Coros, ponieważ ich najnowsza seria SafeSound oferuje niecodzienne podejście do audio w kasku rowerowym.
SafeSound to nic innego, jak nowoczesne kaski rowerowe, których najważniejszą cechą jest współpraca z aplikacją na smartfonie… i podejście do dźwięku. Ten jest nam dostarczany właśnie za pośrednictwem kasku, a tak dokładnie niewielkich wodoodpornych głośników, które nie korzystają jednak z przewodzenia kostnego. Coros określa swoje rozwiązanie systemem EOSS (Ear Opening Sound System), które działają na bazie minimalistycznych przetworników, kierujących fale dźwiękowe do naszego kanału słuchowego. Ten jest więc otwarty na dźwięki z otoczenia, co może okazać się kluczowe dla wielu rowerzystów. Nie wiem jak Wy, ale ja nigdy nie mogłem słuchać muzyki podczas jazdy, bo miałem wrażenie, że odcinając się od świata zwyczajnymi słuchawkami nasze bezpieczeństwo na jednośladzie maleje.
Oczywiście kwestią sporną pozostaje wpływ m.in. szum wiatru przy wysokich prędkościach, który prawdopodobnie zagłuszy ten system audio. SafeSound oferuje w zestawie również niewielki bezprzewodowy pilocik do zamontowania na kierownicy, który umożliwia sterowanie odtwarzaczem dźwięku i np. odbierać/kończyć połączenia telefoniczne. Tradycyjnie klienci mogą również liczyć na solidną ochronę głowy, ale również jej przyzwoitą wentylację za pośrednictwem szesnastu wnęk i „oddychającej” piance. Całość dopełnia niewielka lampka LED z przodu oraz alarm SOS, który uaktywni się w momencie uderzenia kasku o podłogę. Jeśli go uruchomimy, to zaraz po przykrym zdarzeniu wybrane osoby dostaną wiadomość o wypadku.
Bateria SafeSound ma wytrzymywać do 10 godzin, a kaski są dostępne w trzech cenowych wariantach – za 180, 200 i 220 dolarów.
Czytaj też: Kask motocyklowy Aero schładza głowę nawet przy niewielkiej prędkości
Źródło: New Atlas