Reklama
aplikuj.pl

Samsung w ramach reklamacji gwarancyjnej już nie musi, ale może wymienić Twój telefon

Składając reklamacje zawsze oczekujemy pozytywnego rozwiązania. W przypadku obsługi z tytuł gwarancji najczęstszą formą rozwiązania problemu klienta jest oczywiście naprawa towaru. Jest to z korzyścią dla klienta oraz samego producenta. Są jednak przypadki, gdzie poirytowani klienci oczekują wymiany urządzenia na nowe. Dla kart gwarancyjnych telefonów Samsunga kiedyś takie działanie było przywilejem klienta po spełnieniu pewnych warunków. Dziś jest to tylko i wyłącznie decyzja producenta.

Źródłem informacji dla klientów w przypadku reklamacji z tytułu gwarancji od zawsze była karta gwarancyjna. To właśnie tam znajdziemy wszystkie zapisy dotyczące uprawnień, możliwości i oczywiście informacji czego gwarancja nie obejmuje. Jednym słowem to mała książeczka i zbiór wszystkich praw klientów oraz obowiązków producenta. Samsung jakiś czas temu wprowadził pewne zmiany w swojej karcie gwarancyjnej. Zmiany są dość poważne, ponieważ zabierają klientom prawo do uzyskania wymiany.

Co upoważniało klienta do wymiany telefonu ramach reklamacji gwarancyjnej Samsung?

Rozchodzi się tylko jeden konkretny zapis. W starych kartach gwarancyjnych producent informował swoich klientów, że wymiana telefonu przysługiwała w konkretnych przypadkach. Jednym z nich jest tzw. wielokrotność napraw. Jeśli urządzenie było wielokrotnie naprawiane (w przypadku Samsunga wystarczyły 3 naprawy z wymianą podzespołów) to każde 4 zgłoszenie urządzenia do serwisu z potwierdzoną przez serwis Samsung wadą powinno wiązać się z wymianą sprzętu na nowy. Ważne, aby pamiętać, że przy takim zgłoszeniu należy powołać się na zapis w karcie.

Użytkownikowi przysługuje prawo do wymiany produktu przez Gwaranta na nowy, wolny od wad, w przypadku, gdy:
– w okresie gwarancji dokonano trzech napraw wymagających wymiany podzespołów, a produkt nadal wykazuje wady
– Autoryzowany Punkt Serwisowy stwierdził na piśmie, że wada jest niemożliwa do usunięcia”.

Powyższy zapis mówiący o wymianie z tytułu wielokrotności napraw niestety zniknął z karty gwarancyjnej firmy Samsung. Nowe dokumenty obowiązują już od końcówki 2022 roku i nie nie znajdziemy w nich korzystnych zapisów. Obecnie o wszystkim decyduje producent, który oczywiście w trakcie rozpatrywania reklamacji powinien brać wszelkie czynniki pod uwagę. Wśród nich są między innymi: roszczenia klienta, nadmierność kosztów naprawy nad wymianą, niemożność wykonania obsługi urządzenia. W każdym przypadku Samsung będzie decydował o zakończeniu reklamacji. Nie znajdziemy tu żadnego ograniczenia jak wielokrotność naprawy.

Korzyści napraw gwarancyjnych płyną z innej strony

Karta producentów to dobrowolne oświadczenia. Nie ma takiej siły, aby obecnie zmusić gwaranta to innych działań. Wszystkie dokumenty muszą posiadać podstawowe informacje dla klienta i nic więcej. Reszta to pełna swoboda producenta i klienci nie mają w tej kwestii nic do gadania. Jest jednak coś, o czym warto pamiętać odbierając urządzenie z serwisu producenta.

Niezwykle ważną kwestią jest rodzaj wykonanej naprawy. Jeśli jest ona istota to w tej kwestii pojawia się już kodeks cywilny dający uprawnienia klientom. Jakie dokładnie? Nowa gwarancja po naprawie oparta na podstawie art.581 k.c, o czym pisałem nie dawno na portalu WhatNext. I chociaż zmiany w karcie gwarancyjnej Samsunga nie są jakieś przerażające to nie pozostaje nam nic innego jak iść dalej i nie przejmować się tym. Oprócz reklamacji z tytułu gwarancji zawsze możemy skorzystać z odpowiedzialności sprzedawców, którzy mają już pewne obostrzenia prawne. Na koniec warto pamiętać, że jeśli posiadamy starsze urządzenie (posiadające jeszcze gwarancje) to warto zajrzeć do karty gwarancyjnej przed oddaniem sprzętu do naprawy. Kto wie może się okazać, że będziecie mieli możliwość skorzystać z wygasającego uprawnienia dostępnego dokumentach starszych urządzeń.