Reklama
aplikuj.pl

Rusza ważna kampania Ministerstwa Cyfryzacji. Zobacz życie bez zasięgu

Aż chce się powiedzieć – w końcu! Ministerstwo Cyfryzacji wraz z Instytutem Łączności rusza za bardzo ważną kampanią dotyczącą uświadamiania Polaków jak dużo zawdzięczają zasięgowi sieci komórkowych. To pokłosie podpaleń nadajników, które miały miejsce kilka tygodni temu.

Często nawet nie wiemy, jak bardzo potrzebny nam jest zasięg sieci komórkowej

Przeciwnicy sieci komórkowych próbują nas przekonać, że do wszystkiego wystarczy telefon i Internet na kabelku. Spróbujcie w takim razie, bez zasięgu sieci komórkowej, szybko wezwać pomoc do wypadku samochodowego lub z rzeczy codziennych i bardziej przyziemnych – wypłacić pieniądze z bankomatu lub zapłacić kartą. Tak, bankomaty i terminale płatnicze do działania wykorzystują zasięg sieci komórkowej.

Problemem jest też to, że często nie wiemy, że… korzystamy z Internetu. Zawsze w pamięci mam badanie E-Polacy: Co robimy w Internecie? zaprezentowane w 2019 przez Ministerstwo Cyfryzacji. Wynikało z niego, że zaniżamy czas spędzamy w sieci, bo nie wiemy, że faktycznie z Internetu korzystamy. Wiele osób myśli, że korzystając z Facebooka lub Netflixa nie używamy Internetu, tylko… Facebooka i Netflixa.

Świadomie lub nie Internet to dzisiaj nie tylko rozrywka, ale wiele codziennych i niezbędnych spraw, które bez zasięgu sieci komórkowej działać nie będą. I im szybciej zdamy sobie z tego sprawę, tym lepiej.

Sieć 5G to naturalny kierunek rozwoju. Bez niego się cofamy

Ministerstwo Cyfryzacji chce również oswoić Polaków z nadchodzącą siecią 5G. Pandemia pokazała nam, jak ważny jest dostęp do Internetu, ale też pokazała, że obecny Internet jest na wyczerpaniu. Sieci LTE wyraźnie zwalniają przy dużym obciążeniu i niezbędny jest kolejny krok w rozwoju, bo w przeciwnym razie nasze telefony owszem będą mieć zasięg, ale nie będą w stanie z niego korzystać.

Nie chodzi tutaj o to żeby kogoś przekonywać do sieci 5G, ale pokazać że nas nie zabije jak niektórzy twierdzą. Z badania przeprowadzonego przez Nokie wynika jak bardzo przeszkadza nam nieznajomość tematu. Ankietowani, kiedy nie wiedzieli nic o sieci 5G, uznali ją za atrakcyjną w 23%. Wśród osób, które poznały zasady jej działania atrakcyjność wzrosła do 80%.

Bardzo ważna kampania

Kampania przygotowana przez Ministerstwo Cyfryzacji musi mieć odpowiedni zasięg. Bo powiedzmy sobie szczerze, umieszczenie jej na stronie internetowej nie wystarczy, aby dotrzeć do typowego Kowalskiego. Dlatego też spoty będą emitowane w telewizji.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News