WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Oto silniki elektryczne Ultium, które napędzą pojazdy GM

General Motors zaprezentowało dziś swoją gamę elektrycznych silników Ultium, które będą zasilać pojazdy elektryczne nowej generacji począwszy od Cadillaca Lyriq.

Można powiedzieć, że to ujawnienie jest swoistą kontynuacją pokazania przez firmę w marcu bieżącego roku modułowej platformy z akumulatorami Ultium. Te zostały opracowane we współpracy z LG Chem i pozwalają ustawiać ogniwa akumulatorów w pionowe i poziome stosy, co zapewni GM pełną swobodę w projektowaniu.

Różnorodność pakietów akumulatorów sprawi, że finalnie będą oferować pojemność od 50 do 200 kWh, co prowadzi do szacowanych zasięgów na poziomie 644 km i możliwości rozpędzenia się do 96,5 km/h w około trzy sekundy. Większość pojazdów elektrycznych będzie miała akumulatory 400 V z funkcją szybkiego ładowania 200 kW, natomiast samochody ciężarowe będą wyposażone w zestawy 800 V z szybkim ładowaniem 350 kW.

Dziś z kolei poznaliśmy to, jak będą wyglądać jednostki napędowe, zasilające system Ultium. Oczekuje się, że pojazdy elektryczne nowej generacji General Motors będą napędzane przez rodzinę pięciu wymiennych jednostek napędowych i trzech silników, zwanych łącznie „napędem Ultium” (via Electrek).

Czytaj też: Volkswagen porównywał swój crossover ID.4 do Modelu Y Tesli

GM twierdzi, że te nowe jednostki napędowe będą napędzać wszystkie pojazdy elektryczne nowej generacji, od mniejszych samochodów elektrycznych po elektryczne pickupy. Umożliwi to „kombinację napędu na przednie koła, napędu na tylne koła i na wszystkie koła, a w tym konfiguracje wysokowydajne i terenowe”. Specyfikacji jednak nie poznaliśmy.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News