Reklama
aplikuj.pl

SLI będzie natywnie integrowane przez twórców gier

Od stycznia 2021 roku Nvidia nie będzie wydawała nowych profili sterowników SLI dla kart RTX 20 i wcześniejszych. Istniejące profile będą jednak nadal testowane i utrzymywane.

Nie ma tutaj żadnego zaskoczenia. Jedyna karta serii RTX 3000 obsługująca NVLink to RTX 3090. Oznacza to, że w przyszłości wykorzystanie wielu GPU będzie zrzucone na twórców gier. Będą oni mogli implementować natywną obsługę SLI przy pomocy Nvidi.

Czytaj też: NVIDIA wskazała na kartę GeForce RTX 3080 z 20 GB pamięci

Taka opcja jest już dostępna od momentu premiery API DirectX 12 i Vulkan. twórcy opierający się na tych silnikach mogą implementować obsługę SLI w samej grze, zamiast polegać na profilu sterownika SLI. Dzięki temu sam zysk z wykorzystania SLI ma być znacznie większy.

Powstaje jednak pytanie, ile osób będzie wykorzystywało wiele kart graficznych do gier? Takie rozwiązanie z pewnością stanie się niszowe – niewiele osób będzie stać na dwie grafiki RTX 3090. Czy deweloperom będzie więc opłacało się implementować SLI w grach?

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News