WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Specyfikacja elektrycznego sedana BMW i4 nie ma już przed nami tajemnic

Serwis Roadshow uzyskał informacje na temat elektrycznego sedana BMW i4, którego już nie raz podziwialiśmy na zdjęciach w testowych wersjach z kamuflażem.

I4 będzie jeździł na platformie modułowej, która będzie zawierać 80-kWh akumulator i silnik elektryczny o szczytowej mocy około 530 koni mechanicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę nie powinno zająć mu więcej niż cztery sekundy, a maksymalna prędkość będzie ograniczana elektronicznie do 193 km/h.

Jeśli chodzi o zasięg za jednym ładowaniem, Roadshow informuje, że szacunkowa liczba mierzona przez WLTP w Europie powinna wynosić 600 kilometrów. Po stronie ładowania 80 kWh akumulatora mamy oczekiwać na dobicie od zera do 80% w około 35 minut, ale przy użyciu szybkiej ładowarki z prądem stałym o mocy 150 kW. Przekłada się to na zasięg około 100 kilometrów po zaledwie 6 minutach na stacji.

BMW swoim i4 będzie celował bezpośrednio w Model 3 Tesli, a w tym ma mu pomóc bazowanie na akumulatorze Generacji 5, który jest znacznie mniejszy niż jego wcześniejsze iteracje, a w tej ma ważyć do 550 kilogramów. Modułowa architektura tego modelu będzie współdzielona z innymi nadchodzącymi pojazdami EV od BMW, oferując układ napędu na przednie, tylne i wszystkie koła.

ŹRÓDŁO: Insideevs