Reklama

Spójrzcie na nowego słodkiego Fiata 500e

Fiat 500e, Fiat, 500e, elektryczny Fiat

Nowa era samochodów, to nowe szanse dla kultowych modeli, czyli m.in. Fiata 500, który pokazał się nam w nowym wydaniu 500e (via Motor1).

Fiat 500e nie zastąpi jednak obecnego modelu 500, choć jest to całkowicie nowy projekt i to zbudowany od podstaw, jako elektryczne cacko. Obecna generacja Fiata 500 z konwencjonalnym silnikiem i hybrydowymi układami napędowymi będzie nadal produkowana w Polsce.

Ponadczasowy kształt Fiata 500 został na szczęście zachowany w nowym modelu, ale projektanci postawili na znaczące różnice pomiędzy starą, a nową erą pięćsetek. Mowa o grubych słupkach dachu, gładkim nadwoziu, nowym światłom LED, czy odświeżeniu przedniej maskownicy.

Z przodu zniknęła również plakietka Fiata, bo zastąpiła ją odznaka 500. Tył z kolei jest nieco bardziej zaokrąglony, a tylna klapa przyjęła bardziej trójwymiarowy kształt za sprawą wnęki, podczas gdy tylne światła tworzą podświetlany motyw w kształcie litery „E”, podkreślając elektryczną naturę tego modelu.

Fiat 500e jest ponadto ogólnie większy, bo poszerzył się o 2,3 cale wszerz i wzdłuż, ciągnąc za sobą rozstaw osi o 2 centymetry. Wewnątrz są również stosowne innowacje. Deska rozdzielcza rozszerzyła się w poziomie i przyjęła na swój pokład 10,25-calowy ekran dotykowy, a także szereg przycisków przypominających klawisze fortepianu. 7-calowy wyświetlacz zajmuje się wszystkimi wskaźnikami, a płaska podłoga oferuje pasażerom nieco więcej przestrzeni wewnętrznej.

Model 500e jest ponadto dostępny z szeregiem systemów wspomagających kierowcę – w tym z automatycznym hamowaniem, monitorowaniem martwego pola, asystentem utrzymania pasa ruchu i adaptacyjnym tempomatem. Dostępne są trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa – ten ostatni, który znacznie ogranicza komfort i wydajność w imię żywotności baterii.

Nowy 500e wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny z 42 kWh akumulatorem do poruszania się po mieście. Silnik zapewnia 118 koni mechanicznych, co według Fiata wystarcza, aby 500e rozpędził się do 100 km/h w 9,0 sekund. Maksymalna prędkość? 150 km/h, a według testu WLTP zasięg wynosi 320 km. Kiedy nadchodzi czas na ładowanie, 500e może napełnić 80 procent swojego zasięgu w 35 minut za pomocą ładowarki o mocy 85 kW.

Nowego Fiata 500e można dziś zamówić na rynkach europejskich, ze specjalną edycją startową dostępną na poziomie 37500 euro.